Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Såja...nu gör Du som våra politiker, dvs drar alla över en kam... :(

Vi kan säga det då, och att det är ett straff också. :cool:
Men att låta hur många det nu kan vara som har löneutmätning att prova på skulle ta otrolig mängd arbetstid att följa upp. Av dom jag vet som testat så tror jag att det är 100% det inte skötts för

Vi kan säga det då, och att det är ett straff också. :cool:
Men att låta hur många det nu kan vara som har löneutmätning att prova på skulle ta otrolig mängd arbetstid att följa upp. Av dom jag vet som testat så tror jag att det är 100% det inte skötts för

Låter som ett befängt procent tal.

Urvalet är litet, kring 5 st kanske, med lite olika anledningar, det har väntats på inbetalningskort (trots långa tydliga förklaringar om att inga sådana kommer skickas), det har glömts bort, man hade andra skulder/räkningar man prioriterade för att inte låta dom gå till kf.
Jag har dock flera där utmätningar (observera att det skiljer på löneutmätning och utmätning) har betalats in på egen hand. Jag vet inte hur många, men det där är det en stor andel som faktiskt betalat när dom sagt dom ska göra det, inte 100%, men kanske 70 eller så.

Vänner ! Idag & igår har jag varit oerhört lipig & matt. Trodde inte det skulle bli svårt att se dottern flytta, men det var oerhört psykiskt betungande... :(

Kommer då hem från jobb idag & vad finner jag då i brevlådan? Jo, ett FÖRSLAG PÅ SKULDSANERING !!! Förvisso ”bara” ett förslag, men nu har tårarna runnit ännu mer... Dock en annan typ av tårar än vad jag tidigare idag har känt bränna i ögonen...

Myyyyy GOD !! Kanske detta likväl går vägen - evigt tacksam isåfall !!! Riktigt evigt tacksam.... ❤️❤️❤️
Jag får kanske likväl möjligheten att få göra om - få göra rätt !!! :)

Nu ser ja inte längre vad ja skriver - tårarna bara rinner... over & out! ❤️
Stort grattis!!!❤️❤️❤️❤️

Brukar inte fungera att låta någon betala själv, det är alla möjliga ursäkter som konmer när man ringt och frågat efter pengarna..

Jag tror detta stämmer. För hade man kunnat betala själv, eller prioritera själv hade man inte haft utmätning i första taget. Det är ju först när man tvingas till det som man börjar anpassa sig och prioritera på riktigt.

Jag har över en miljon som jag släppt för att hamna hos KF. Jag är 22 år och planerar att söka skuldsanering. Har nu gått 3 månader sen jag släppte och det mesta ligger hos inkasso nu.

Borde jag söka skuldsanering redan nu för att förhoppningsvis komma igång så snabbt som möjligt eller är det bättre att vänta tills jag levt på utmätning ett par månader?

Utmätning har inte satt igång än. Förväntar mig att det händer den här eller nästa månad.

Jag har över en miljon som jag släppt för att hamna hos KF. Jag är 22 år och planerar att söka skuldsanering. Har nu gått 3 månader sen jag släppte och det mesta ligger hos inkasso nu.

Borde jag söka skuldsanering redan nu för att förhoppningsvis komma igång så snabbt som möjligt eller är det bättre att vänta tills jag levt på utmätning ett par månader?

Utmätning har inte satt igång än. Förväntar mig att det händer den här eller nästa månad.

Sök på en gång. Om du tror att du uppfyller kriterierna för insolvens och skälighet finns det ingen anledning till att vänta.

Sök direkt, jag sökte innan jag släppte allt och löneutmätningen hann inte ens igång innan jag fick inledande...

Vad hade du för förutsättningar och vad var anledningen till dina skulder? Barn osv?

Ca 1,2 miljoner i skulder pga spelberoende ensamstående utan barn. Lånekostnader ca dubbelt mot nettolönen varje månad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp