Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej

Jag har inledande skuldsanering sen ett litet tag. Firade med att köpa en triss och så vann jag, inte en miljon men mer än 30 liksom. Funderar på om detta räknas till inkomst? Om
Svenska spel sätter in pengarna på mitt konto syns det som inkomst på Uc? Vet inte riktigt hur jag ska göra och känns pinigt ringa kf så tänkte kolla av läget här.

Triss vinster beskattas inte längre, rätt säker på det.

Kolla med skatteverket och inte KF.

KF har ingen vetskap att du vunnit om det inte visas på din deklaration som det inte gör om det inte ska beskattas.

Men slå en signal till skatteverket på måndag :)

Hur mycket vann du? Nyfiken :)

Hur mycket vann du ????
Grattis!!!

50 000, gör ju rätt stor skillnad om jag får igenom skuldsaneringen. Annars går det väl till svarta hålet.

Hej

Jag har inledande skuldsanering sen ett litet tag. Firade med att köpa en triss och så vann jag, inte en miljon men mer än 30 liksom. Funderar på om detta räknas till inkomst? Om
Svenska spel sätter in pengarna på mitt konto syns det som inkomst på Uc? Vet inte riktigt hur jag ska göra och känns pinigt ringa kf så tänkte kolla av läget här.

Set kommer inte synas någonstans men huvudregeln är att pengar man har ska gå till skulderna.

50 000, gör ju rätt stor skillnad om jag får igenom skuldsaneringen. Annars går det väl till svarta hålet.

Grattis :) om man betalar in extra till skuldsaneringen är den över snabbare då? Eller får gäldenärer bara mer?

Grattis :) om man betalar in extra till skuldsaneringen är den över snabbare då? Eller får gäldenärer bara mer?

Borgenärer är nog rätt ord där :)
Skuldsaneringen ska betalas enligt plan, det är lite av tanken med det att man ska få rutin på att betala räkningar allt eftersom dom förfaller. Det går inte att betala av allt på en gång.

I ett sånt här fall, eller om en skatteåterbäring av större slag kommer, man får ett arv eller så, så får man en varierad plan, typ juli 2019 betala 55200 kr, aug 19- mars 2024, 5200 kr oer månad.

Borgenärer är nog rätt ord där :)
Skuldsaneringen ska betalas enligt plan, det är lite av tanken med det att man ska få rutin på att betala räkningar allt eftersom dom förfaller. Det går inte att betala av allt på en gång.

I ett sånt här fall, eller om en skatteåterbäring av större slag kommer, man får ett arv eller så, så får man en varierad plan, typ juli 2019 betala 55200 kr, aug 19- mars 2024, 5200 kr oer månad.

Synd, hade varit lite motiverande att öka sin inkomst i sånt fall.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp