Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vanlig menar du, men om vi säger jag byter jobb och tjänar 30K mer

Det är ju mer än en vanlig löneförhöjning, då bör det omprövas och du får ett nytt belopp att betala per månad. Får du en höjning på 275 kr är det inget man ändrar i något beslut för.

Det är ju mer än en vanlig löneförhöjning, då bör det omprövas och du får ett nytt belopp att betala per månad. Får du en höjning på 275 kr är det inget man ändrar i något beslut för.

Ja men den förstår jag att dom inte utmäter, vanliga lönehöjningen är inflation i många drag som hamnar mellan 2-3% i de flesta branscher.

Förutom piloter som ville ha 30%..

Lite fel vinklat av media dock när dom gick med på 13% sedan och det var över tre år.

I fredags fick mitt skuldsaneringsbeslut laga kraft....om ingen överklagat dvs. Enligt min handläggare så kan det ta flera dagar innan det syns i systemet och först i slutet av veckan som kommer kan jag få definitivt besked.
Ett år har gått nu i maj sedan jag sökte.
Hela processen är som en elefantgraviditet.
Conclusion: Den som tar lån efter en skusan måste gilla spänning, stress, ständig huvudvärk och vara lite ” småkorkad ” ( ironi)

Ja men den förstår jag att dom inte utmäter, vanliga lönehöjningen är inflation i många drag som hamnar mellan 2-3% i de flesta branscher.

Förutom piloter som ville ha 30%..

Lite fel vinklat av media dock när dom gick med på 13% sedan och det var över tre år.

Inget utmäts alls i en normal skuldsanering, man betalar själv.

Inget utmäts alls i en normal skuldsanering, man betalar själv.

Lite ord där bara, utmätning eller betalning till skuldsanering som du gör själv är samma för mig.

Mig personligen hade jag kunnat göra utmätnings inbetalningarna själv.

Lite ord där bara, utmätning eller betalning till skuldsanering som du gör själv är samma för mig.

Mig personligen hade jag kunnat göra utmätnings inbetalningarna själv.

Nääää... de e mils ifrån varandra... Jag som haft både utmätning och tyckte de va de mest förnedrande E V E R och har nu inledande skuldsanering där ja själv betalar in till KF är nästintill en ”gudagåva” och då e inte ja ens troende ;)

Nääää... de e mils ifrån varandra... Jag som haft både utmätning och tyckte de va de mest förnedrande E V E R och har nu inledande skuldsanering där ja själv betalar in till KF är nästintill en ”gudagåva” och då e inte ja ens troende ;)

Ja det kan jag hålla med om att det är förnedrande. Men förstår att man i första instans har att man direkt drar från lön.

Många som hade haft utmätning hade nog inte betalt in iaf om det var så.. Skulle ju inte kalla det utmätning då ens :)

Ja det kan jag hålla med om att det är förnedrande. Men förstår att man i första instans har att man direkt drar från lön.

Många som hade haft utmätning hade nog inte betalt in iaf om det var så.. Skulle ju inte kalla det utmätning då ens :)

...och det kallas i sedvanlig svensk anda för ”kollektiv bestraffning”. Något som svenska politiker älskar. :(

Brukar inte fungera att låta någon betala själv, det är alla möjliga ursäkter som konmer när man ringt och frågat efter pengarna..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp