Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Då hoppas jag att du ställde dig i kö hos Boplats Syd för typ 2-3 år sedan för dom har ett par 100 sökande per lägenhet.
Dock kortare kö om du söker nyproduktion. Högre hyra = färre sökande. :)
Förstår mig inte riktigt på detta med kötiderna, Systemet funkar ju inte?
Har en vän som fick en lägenhet i Västra Hamnen efter att ha stått i kö i 2 år, De ju sinnes sjukt..
Samtidigt så hör man höger och vänster att man måste ha varit inskriven i minst 3 år för att ens ha en chans.

Förstår mig inte riktigt på detta med kötiderna, Systemet funkar ju inte?
Har en vän som fick en lägenhet i Västra Hamnen efter att ha stått i kö i 2 år, De ju sinnes sjukt..
Samtidigt så hör man höger och vänster att man måste ha varit inskriven i minst 3 år för att ens ha en chans.

Det är helt beroende på hyran. Ju högre hyra desto färre sökande och då behövs sällan någon längre kötid.
Längst kötid är det på 1-3:er med normala hyror. Inte ovanligt med att se 3-400 köande per lägenhet...
Brukar även vara mindre köer på nyproduktioner...

Det är helt beroende på hyran. Ju högre hyra desto färre sökande och då behövs sällan någon längre kötid.
Längst kötid är det på 1-3:er med normala hyror. Inte ovanligt med att se 3-400 köande per lägenhet...
Brukar även vara mindre köer på nyproduktioner...
Aja, Antar att han hade tur.
En 2a ute i Västra Hamnen är ju guld..

Speciellt detta som ja saxade från inspektionen är intressant (sista meningen):

”För närvarande finns det ca 7 500 obearbetade ”vanliga” grundärenden och det är en initial ”väntetid” på ca fem månader innan handläggningen påbörjas. För närvarande är dock utflödet högre än inflödet och balanserna sjunker, men ledtiderna ökar. Det är ungefär samma ledtid för alla team men något längre för förstärkningsteamet. Den genomsnittliga arbetstiden är 11–12 timmar per ärende och resten av tiden är ”väntetid”. Anledningen till att handläggningen stannar av är framförallt svårigheter vid delgivningar men i viss mån även med anledning av kompletteringar från sökandena.
Ärenden där kraven för skuldsanering inte är uppfyllda och ansökan därför ska avslås ges viss förtur. Dessa ärenden handläggs av ett team konsulter, bestående av jurister från ett bemanningsföretag.”

Senast jag sökte var jag med om sensationellt kort väntetid. Jag sökte före jul och min sambo i februari. I början av mars ringde handläggaren till oss båda samma dag. Kan bara tolka det som att samboende eller par prioriteras på något sätt.

”För närvarande finns det ca 7 500 obearbetade ”vanliga” grundärenden och det är en initial ”väntetid” på ca fem månader innan handläggningen påbörjas. För närvarande är dock utflödet högre än inflödet och balanserna sjunker, men ledtiderna ökar. Det är ungefär samma ledtid för alla team men något längre för förstärkningsteamet. Den genomsnittliga arbetstiden är 11–12 timmar per ärende och resten av tiden är ”väntetid”. Anledningen till att handläggningen stannar av är framförallt svårigheter vid delgivningar men i viss mån även med anledning av kompletteringar från sökandena.
Ärenden där kraven för skuldsanering inte är uppfyllda och ansökan därför ska avslås ges viss förtur. Dessa ärenden handläggs av ett team konsulter, bestående av jurister från ett bemanningsföretag.”
Intressant.
Känns som att det är kortare väntan sista tiden.

Det där med speciellt team för avslag vet jag om, tror dock vanliga handläggare cirkulerar in där med. Låtit bli att nämna det teamet pga jag förutsatte att det skulle bli storm av det..

Det där med speciellt team för avslag vet jag om, tror dock vanliga handläggare cirkulerar in där med. Låtit bli att nämna det teamet pga jag förutsatte att det skulle bli storm av det..

Ser inget konstigt med ett sånt team.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp