Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu är det nära och börjar försiktigt tro att detta kan gå hela vägen till ett positivt beslut. Fick mail idag från min handläggare att inga invändningar har inkommit hittils och nu väntar vi bara på delgivningstiden utgång nästa vecka innan beslut tas och hoppas inget dyker upp till dess. Fick inledande 24/1 och godkände betalplan 21/3.

För den som vill veta fick jag svar från Mkb ang söka lägenhet och hur de ser på betalningsanmärkningar och skuldsanering. Skuldsaneringen ska ha pågått minst ett år och ha skötts. Inga hyresskulder eller negativa referenser. Max 2 betanm under de senaste 12 månaderna när man söker lägenhet och de räknar anmärkningen för skuldsaneringen som en betanmärkning.

För den som vill veta fick jag svar från Mkb ang söka lägenhet och hur de ser på betalningsanmärkningar och skuldsanering. Skuldsaneringen ska ha pågått minst ett år och ha skötts. Inga hyresskulder eller negativa referenser. Max 2 betanm under de senaste 12 månaderna när man söker lägenhet och de räknar anmärkningen för skuldsaneringen som en betanmärkning.
Tack, mycket bra information. Om jag söker lägenhet i Malmö om ett och ett halvt år så tittar de inte på mina anmärkningar från 2018 och 2019 då ?

Tack, mycket bra information. Om jag söker lägenhet i Malmö om ett och ett halvt år så tittar de inte på mina anmärkningar från 2018 och 2019 då ?

Precis, så jag uppfattar det med men att de går 12 månader bakåt från det man söker. Dvs har du sanering och anmärknin som uppstod i juni så är det juni 2018 så är det från juni i år de räknar. Har själv runt 28 betalningsanmärkningar om man räknar med den för saneringen och frågade utifrån det :)

Precis, så jag uppfattar det med men att de går 12 månader bakåt från det man söker. Dvs har du sanering och anmärknin som uppstod i juni så är det juni 2018 så är det från juni i år de räknar. Har själv runt 28 betalningsanmärkningar om man räknar med den för saneringen och frågade utifrån det :)
Samma här, runt 30 och saneringen syns inte ännu

Vill bara skriva av mig lite.....
Har varit en helsikes resa som jag verkligen önskar var ogjord....totalt meningslös.
Som så många andra ett spelmissbruk sen nästan 30 år tillbaka. Om man skulle försöka räkna ut hur mycket pengar jag omsatt skulle jag nog varit mångmiljonär om jag inte satsat dom.
Det har kostat mig så mycket...krashat äktenskap och många tårar och ångest.
Men....nu börjar min nya resa med beviljad skuldsanering och jag är så fruktansvärt tacksam att denna möjligheten finns och att jag tog den. Paniken var nära eftersom pensionen närmar sig...10 år kvar att jobba. Och att gå in i pensionsåldern med 800 000 i skulder hade verkligen inte varit optimal.
Nu har jag hopp.....finns möjlighet för mig att kunna skaffa ett gemensamt boende när jag slutar jobba med min särbo sen 4 år......längtar❤
Kram

Det är just detta jag har velat uppfylla i denna tråd.
Att man är värdig hyresgäst trots skuldsanering.

Väldigt skönt för många att läsa.
Tack för att du delade! :):)

Vill bara skriva av mig lite.....
Har varit en helsikes resa som jag verkligen önskar var ogjord....totalt meningslös.
Som så många andra ett spelmissbruk sen nästan 30 år tillbaka. Om man skulle försöka räkna ut hur mycket pengar jag omsatt skulle jag nog varit mångmiljonär om jag inte satsat dom.
Det har kostat mig så mycket...krashat äktenskap och många tårar och ångest.
Men....nu börjar min nya resa med beviljad skuldsanering och jag är så fruktansvärt tacksam att denna möjligheten finns och att jag tog den. Paniken var nära eftersom pensionen närmar sig...10 år kvar att jobba. Och att gå in i pensionsåldern med 800 000 i skulder hade verkligen inte varit optimal.
Nu har jag hopp.....finns möjlighet för mig att kunna skaffa ett gemensamt boende när jag slutar jobba med min särbo sen 4 år......längtar❤
Kram
Stort grattis.❤️

Det är just detta jag har velat uppfylla i denna tråd.
Att man är värdig hyresgäst trots skuldsanering.

Väldigt skönt för många att läsa.
Tack för att du delade! :):)

Ja MKB, som är Malmös Kommunala Bostadsföretag är tvingade genom Kommunen att ta ett stort samhälls ansvar! FÖÖÖR stort om Du frågar mig.

Det som dock skrämmer mig mest är deras extremt låga inkomstkrav, 1,5 gånger månadshyran! Dvs. är hyran på 7000kr, så krävs enkom 10.500kr netto i månadslön...

Då hoppas jag att du ställde dig i kö hos Boplats Syd för typ 2-3 år sedan för dom har ett par 100 sökande per lägenhet.
Dock kortare kö om du söker nyproduktion. Högre hyra = färre sökande. :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp