Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Den avslagsanledningen hade jag förstått. Och även om dom skrivit att det är på grund av att en del är skadestånd. Men att dom väljer anledningen att jag kan betala skulden inom skälig tid, det gör mig rätt fundersam.
Men då måste du vara ganska ung om de tycker du kan betala av.

Hej
Vad har ni med skuldsanering svarat på frågan, vad har ni gjort för att försöka bli av med era skulder(eller hur de nu formulerar frågan)?

Försöker minnas vilket datum jag skickade in ansökan egentligen, men det är minst 20 veckor sedan. Jag har för mig att det var i slutet av november jag fick bekräftelsen om mottagen andökan, men det kan ha varit i början av december också.

Någon som fått besked nyligen som skickat in i december 2018?

Ringer handläggaren hos KFM alltid den sökanden när dom börjar behandla ansökan? Upptäckte poit på nätet idag, så jag kommer hålla utkik där. Det känns som att det borde vara inom nån vecka som jag får mitt avslag eller inledande.

Hyser inga större förhoppningar då det finns med en del skadestånd i skulderna... Men jag vet att det finns dom som fått skuldsanering även med skadestånd i bagaget.
Mitt inkom 27 nov 2018
Svar 10 april 2019.

Hej
Vad har ni med skuldsanering svarat på frågan, vad har ni gjort för att försöka bli av med era skulder(eller hur de nu formulerar frågan)?
Flyttat till billigare boende, slutat ta lån och använda krediter, slutat hjälpa andra, sökt samlingslån, försökt göra upp avbetalningsplaner och få betalningsfria/räntefria månader. Varit hos budget/skuldrådgivare, jobbat extra, sålt saker osv

Jag vet faktist inre. Och jag vet inte heller hur dom räknar sin tid, detta skulle ta mig resten av livet att betala bort med en normal lön/utmätning, förutsatt att jag får ett jobb.

Av skulden du har hur mycket är skadestånd? Räntan på de pengarna antar jag går på vanlig dröjsmålsränta.

Vet om en som fick avslag för han kunde betala av på 17 år och då var det mesta skadestånd, lite över en miljon tror jag det var.

Han hade inkomst när han ansökte. Men inte särskilt hög. Vanlig lön ut kanske 20k om ens det

Flyttat till billigare boende, slutat ta lån och använda krediter, slutat hjälpa andra, sökt samlingslån, försökt göra upp avbetalningsplaner och få betalningsfria/räntefria månader. Varit hos budget/skuldrådgivare, jobbat extra, sålt saker osv

Har du fått betalningsfria månader eller räntefria månader?

Fått fingret från allihopa utom en.

Santander nekade också haft lånet 5år vet inte riktigt vad man ska uppfylla för att få en månad ens hos dem.

Jag har fått en helt okej, rimlig förklaring, till varför skuldsanering inte kan inledas ännu, för mig.
Tidsaspekten är helt enkelt mycket hårdare vid skadeståndsskulder.

Jag är nöjd med förklaringen jag fått, så klart lite nedslagen av att jag måste vänta ännu längre, så jag tänker eventuellt kolla vad tingsrätten gör för bedömning av tiden som gått. Överklaga alltså. Enligt KFM finns det absolut ingenting negativt som påverkar framtida ansökningar, om även tingsrätten ger nobben denna gång.

Har du fått betalningsfria månader eller räntefria månader?

Fått fingret från allihopa utom en.

Santander nekade också haft lånet 5år vet inte riktigt vad man ska uppfylla för att få en månad ens hos dem.
Fick räntefri månad av Forex bank, tre månader.
Remember godtog att jag betalde mindre i tre månader men sen var jag tvungen att betala det som jag låg back med. Då jag inte kunde betala resterande summa som var på nio tusen efter de tre månaderna ringde jag dom. De lovade att jag skulle få betala två veckor senare när min försenade f-kassa kom. En vecka senare kom det ett inkassobrev från Lindorff som jag genast ringde. De erbjöd sex månaders avbetalning.... på 320000 kr! Dvs 50000 i månaden. Det eller ta ett nytt lån för att betala det. Där och då gav jag upp och släppte allt.
Har fått avbetalningsplaner av Avida och de betalde jag av innan inledande.

Jag har fått en helt okej, rimlig förklaring, till varför skuldsanering inte kan inledas ännu, för mig.
Tidsaspekten är helt enkelt mycket hårdare vid skadeståndsskulder.

Jag är nöjd med förklaringen jag fått, så klart lite nedslagen av att jag måste vänta ännu längre, så jag tänker eventuellt kolla vad tingsrätten gör för bedömning av tiden som gått. Överklaga alltså. Enligt KFM finns det absolut ingenting negativt som påverkar framtida ansökningar, om även tingsrätten ger nobben denna gång.
Då var det inte tidsaspekten du skrev först utan skadeståndet. Misstänkte det.
Kämpa på. -:)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp