Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har ingen koll alls på detta. Jag är inte biologisk pappa så min fru får underhåll. Jag har förstått det som underhållet går till honom efter 18 under gymnasietiden. Därför jag funderade på hur det blev i en omprövning.
Även om de går till honom så räknas de med som tidigare.

Till Er med skuldsanering:
Hur ser det verkligen ut gällande det Ni får behålla av Er lön per månad och då tänker ja främst på Er som lever ensamma där uträkningen är lite enklare?
Får Ni på kronan behålla det vanliga förbehållsbeloppet samt den sk. buffertpengen?

Varför ja undrar är helt sonika för att ja anser att ja får behålla fööör mycket pengar...
Då ja har haft lite Mail korrespondens med min handläggare i förra veckan pga. årets lönerevision, så undrade jag även över detta, men fick till svar att jag ”skulle förlita mig på att deras uträkningar var korrekta”.
Likväl gnager detta inom mig... Enligt min egen beräkning kommer ja få behålla ca 6500kr/mån (bostadshyra ej inräknad) utöver mina 1670kr/mån i Rikskortet (fd. Rikskuponger), som månatligen dras på min lön...
Min buffert peng är nedjusterad till 800kr/mån enligt eget önskemål.
Likväl ser det som att jag får behålla enligt ovan.
Så min fråga: hur ser det ut för Er andra?!

Senast ändrad:
Till Er med skuldsanering:
Hur ser det verkligen ut gällande det Ni får behålla av Er lön per månad och då tänker ja främst på Er som lever ensamma där uträkningen är lite enklare?
Får Ni på kronan behålla det vanliga förbehållsbeloppet samt den sk. buffertpengen?

Varför ja undrar är helt sonika för att ja anser att ja får behålla fööör mycket pengar...
Då ja har haft lite Mail korrespondens med min handläggare i förra veckan pga. årets lönerevision, så undrade jag även över detta, men fick till svar att jag ”skulle förlita mig på att deras uträkningar var korrekta”.
Likväl gnager detta inom mig... Enligt min egen beräkning kommer ja få behålla ca 6500kr/mån (bostadshyra ej inräknad) utöver mina 1670kr/mån i Rikskortet (fd. Rikskuponger), som månatligen dras på min lön...
Min buffert peng är nedjusterad till 800kr/mån enligt eget önskemål.
Likväl ser det som att jag får behålla enligt ovan.
Så min fråga: hur ser det ut för Er andra?!
Jag får behålla ca 9200:- när hyran är betald (7400kr). Av dessa är 3500:- avsedda för bensin eftersom jag är bilberoende. Får tillbaka ca 10000:- för reseavdrag på skatten , så egentligen kan man väl säga att jag får behålla ca 10000:- efter hyran. Tankar för ca 3500:- /månad så kvar blir ca 6500:- för mig också med buffertpeng. Fick 1200:- i buffert/månad.

Har inga rikskuponger, så du får behålla lite mer:D, men å andra sidan äter jag billigt på jobbet och det blir ca 10000:- jag får efter lunchavdrag och reseavdrag. Så egentligen får vi behålla nästan exakt samma när jag tänker efter? Du har dina riksisar och jag har mat i personalmatsalen:rolleyes: Men du har lyxigare som kan välja mat, jag är förpassad till mat som ger en flaschbacks till skolan, haha

Senast ändrad:
Har inga rikskuponger, så du får behålla lite mer:D, men å andra sidan äter jag billigt på jobbet och det blir ca 10000:- jag får efter lunchavdrag och reseavdrag. Så egentligen får vi behålla nästan exakt samma när jag tänker efter? Du har dina riksisar och jag har mat i personalmatsalen:rolleyes: Men du har lyxigare som kan välja mat, jag är förpassad till mat som ger en flaschbacks till skolan, haha

Tack snälla för att Du svarade gällande mina funderingar om förbehållsbeloppet... :) Guld värt :)
Ps. jag använder mycket sällan mitt Rikskort till lunch mat... Eftersom det är ett Mastercard, så använder jag det istället för att handla mat i mataffären... Tjänar ca. 400kr/mån på att ha denna förmån via mitt arbete. :) Är tacksam :)

Skulle oxå hellre ha ett sånt kort :rolleyes:
Tack snälla för att Du svarade gällande mina funderingar om förbehållsbeloppet... :) Guld värt :)
Ps. jag använder mycket sällan mitt Rikskort till lunch mat... Eftersom det är ett Mastercard, så använder jag det istället för att handla mat i mataffären... Tjänar ca. 400kr/mån på att ha denna förmån via mitt arbete. :) Är tacksam :)

Fick planen idag den var utskriven 10/4 måste vara godkänd senasts 19/4 och handläggaren är ledig till 23/4 aaaaarrrrghhhh! Borde ju inte bli avslag pga det inte mitt fel att postnord är sega.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp