Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Beklagar innerligt Bridget... :( Detta känns ytterst märkligt...allt sammantaget - din ålder, skuldbörda samt inkomst. Att inte det skulle falla in under insolvens kriteriet; förstår jag sannerligen inte!
Nämnde inte handläggaren något annat som avgjorde saken?
Jag tänker att de krävs ju ingen Einstein för att räkna ut insolvens med ovanstående siffror som Du har angett.
Hej
Nej, det gjorde hon inte och det tog inte lång tid för henne att avslå. Några timmar. Inget intresse av mig och min historia. Bara gjorde sin egen uträkning att jag skulle klara av det själv. Själva samtalet tog 15 min högst. Och detta har man väntat på och legat sömlös för så lång tid. Så sorgligt.

Hej
Nej, det gjorde hon inte och det tog inte lång tid för henne att avslå. Några timmar. Inget intresse av mig och min historia. Bara gjorde sin egen uträkning att jag skulle klara av det själv. Själva samtalet tog 15 min högst. Och detta har man väntat på och legat sömlös för så lång tid. Så sorgligt.

Hur har dessa 800.000 i skuld uppstått? Vad är det för räntor ? Vad har du i utmätning just nu?

Hur grunda han beslutet förutom att du kan betala ?

Vilket kontor ?

Överklaga ska man alltid göra om man känner att beslutet är felaktigt men då ska man ha en bra grund och en en bra överklagan skriven. Har du ansökt själv eller tillsammans med budget och skuldrådgivare?
Hej
Har ansökt genom skuldrådgivare, vet inte vad räntan är på men skulderna ökar trots utmätning. Uträkningen sa att jag kommer bli skuldfri innan pension. Fick beskedet via telefon så jag vet inte vilket kontor. Återkommer med det. Handläggaren var totalt ointresserad av mig och min historia.

Beklagar@Bridget

Jag är 54 år, 1,3 milj här, soloboende, arbetslös m a-kassa mellan 3 mån vik.
Inget spelmissmissbruk el överlåtna ägodelar, tvärtom gjort allt jag kan.
Kan väl aldrig vara lagstiftarens mening att handläggare på KF inte arbetar efter samma riktlinjer?!
Jag skulle nog börja plocka ut rättsfall, prejudikat och sen skriva min överklagan...ta med det som du anser är fel och hänvisa till rättsfall med hela dess diarienummer.
Överklaga!

Beklagar@Bridget

Jag är 54 år, 1,3 milj här, soloboende, arbetslös m a-kassa mellan 3 mån vik.
Inget spelmissmissbruk el överlåtna ägodelar, tvärtom gjort allt jag kan.
Kan väl aldrig vara lagstiftarens mening att handläggare på KF inte arbetar efter samma riktlinjer?!
Jag skulle nog börja plocka ut rättsfall, prejudikat och sen skriva min överklagan...ta med det som du anser är fel och hänvisa till rättsfall med hela dess diarienummer.
Överklaga!

Är ett lotteri, blir mitt sista spel jag ska göra :)

Hej
Har ansökt genom skuldrådgivare, vet inte vad räntan är på men skulderna ökar trots utmätning. Uträkningen sa att jag kommer bli skuldfri innan pension. Fick beskedet via telefon så jag vet inte vilket kontor. Återkommer med det. Handläggaren var totalt ointresserad av mig och min historia.

Du skulle frågat hur du blir skuldfri om skulden ökar trots utmätning :)

Tomte, i det där fallet kunde dom använt tydlig brytpunkt istället...

Det uttrycket är så otydligt vad det innebär så det är man mer okej med :)

Jag lider med er som får avslag verkligen, det är horribelt hur man kan ha så olika bedömning beroende på vem som handlägger ens ärende.
Det är fullständigt vidrigt och rättsosäkert att person X på exakt identiska premisser får sanering hos Kalle i Kalmar men en annan person inte får det hos Lisa i Malmö. Det är under all jävla kritik.
Det måste till KLOCKRENT TYDLIGT RAMVERK vad som gäller. Inte så här ifrån situation till situation.

Jag frågade hur hon räknat men hon kunde inte svara utan hänvisade till brevet som kommer på posten. Hela processen tog mindre än 1 dag. Mitt första samtal tog kanske 10 min. Jag är dessutom sjukskriven sedan många år och får inte ut mer än 75 procent av min lön, ändå räknade hon på min lön som jag har när jag arbetade.

Tydlig brytpunkt fick jag i min första ansökan som avslag, så hon ville väl inte vara tradig och använda samma.

Tydlig brytpunkt fick jag i min första ansökan som avslag, så hon ville väl inte vara tradig och använda samma.
Jag tycker att du ska överklaga. Du har inget att förlora på det. Dessutom så blir det någon annan som tittar på det då och ser på det med andra glasögon.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp