- Meddelanden
- 2 633
- Mottagna reaktioner
- 1 110
- Poäng
- 927
Hej
54 år, 800.000 skuld 25.000 i månadslön.
Vad är räntan kring på de lånen?
Hej
Lever med skuldsanering, tycker det är jobbigt att få pengarna att räcka. Inget konstigt antar jag? Är frustrerad över mannen som inte lyckas få jobb och som inte har rätt till någon ersättning någonstansifrån. Är också frustrerad över att han inte klarar av att handskas med pengar. Inte heller så konstigt. Har sedan en ganska unik och jobbig arbets och boendesituation som tär både på ekonomin, orken och relationerna. Kan och vill inte sparka ut vuxna sonen, vi tog detta boende gemensamt pga arbete och studier. Vill och kan inte sparka ut maken. Jobbar på att fixa en bostad åt mig, maken och yngsta sonen på, eller närmare min arbetsort. Kommer inte kunna lära maken att handskas med pengar, det är ju inget illvilligt han gör för att vara ond. Orkar inte skriva allt och då blir det väl något misstolkat.
Hej
Vet inte vad jag ska säga.Hej
Du skrev det som om din make inte ens var villig att arbeta och hjälpa till. Sedan om han har svårt att hitta ett arbete är en annan sak.
Lät mer som han satt hemma och lät dig lösa alla problem och inte försökte. Det som jah reagera på.
Har inte skrivit att han inte vill få jobb? Men att han har problem att handskas med pengar och har svårt att hjälpa till att hålla budget.
Kan ju vem som helst räkna ut att den skulden kommer inte betalas av via utmätning! Dum handläggare som inte förstått sina arbetsuppgifter. Vad säger din budget och skuldrådgivare?Hej
Hej
Om du vill så kan du skicka pm till mig. Jag är ganska kunnig när det gäller vilken hjälp man faktiskt jan få när det gäller att skaffa sig ett jobb. Det brukar gå att lösa för de flesta. Om inte annat kan man gå in ett etg program och få igång aktivitetsstöd.Har inte skrivit att han inte vill få jobb? Men att han har problem att handskas med pengar och har svårt att hjälpa till att hålla budget.
Hej
Detta känns ytterst märkligt...allt sammantaget - din ålder, skuldbörda samt inkomst. Att inte det skulle falla in under insolvens kriteriet; förstår jag sannerligen inte!