Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lever med skuldsanering, tycker det är jobbigt att få pengarna att räcka. Inget konstigt antar jag? Är frustrerad över mannen som inte lyckas få jobb och som inte har rätt till någon ersättning någonstansifrån. Är också frustrerad över att han inte klarar av att handskas med pengar. Inte heller så konstigt. Har sedan en ganska unik och jobbig arbets och boendesituation som tär både på ekonomin, orken och relationerna. Kan och vill inte sparka ut vuxna sonen, vi tog detta boende gemensamt pga arbete och studier. Vill och kan inte sparka ut maken. Jobbar på att fixa en bostad åt mig, maken och yngsta sonen på, eller närmare min arbetsort. Kommer inte kunna lära maken att handskas med pengar, det är ju inget illvilligt han gör för att vara ond. Orkar inte skriva allt och då blir det väl något misstolkat.

Du skrev det som om din make inte ens var villig att arbeta och hjälpa till. Sedan om han har svårt att hitta ett arbete är en annan sak.

Lät mer som han satt hemma och lät dig lösa alla problem och inte försökte. Det som jah reagera på.

Hej
54 år, 800.000 skuld 25.000 i månadslön.

Vilka räntor? Hur mycket per månad tycker de att de kan utmäta ( och stämmer den uträkningen)? Överklaga och presentera en enligt dig korrekt uträkning där du tar hänsyn till dina förutsättningar.

Hej
Vet inte vad jag ska säga.
Borde verkligen inte vara skillnad på hur insolvent bedöms från handläggare till handläggare.
Var det endast insolventbiten som inte blev godkänd eller även något i skäligheten ?

Du skrev det som om din make inte ens var villig att arbeta och hjälpa till. Sedan om han har svårt att hitta ett arbete är en annan sak.

Lät mer som han satt hemma och lät dig lösa alla problem och inte försökte. Det som jah reagera på.

Har inte skrivit att han inte vill få jobb? Men att han har problem att handskas med pengar och har svårt att hjälpa till att hålla budget.

Har inte skrivit att han inte vill få jobb? Men att han har problem att handskas med pengar och har svårt att hjälpa till att hålla budget.

Inte rakt ut men kände sådan frustration i det du skrev så antagande blev så.

Hej

Hur har dessa 800.000 i skuld uppstått? Vad är det för räntor ? Vad har du i utmätning just nu?

Hur grunda han beslutet förutom att du kan betala ?

Vilket kontor ?

Överklaga ska man alltid göra om man känner att beslutet är felaktigt men då ska man ha en bra grund och en en bra överklagan skriven. Har du ansökt själv eller tillsammans med budget och skuldrådgivare?

Om du vill så kan du skicka pm till mig. Jag är ganska kunnig när det gäller vilken hjälp man faktiskt jan få när det gäller att skaffa sig ett jobb. Det brukar gå att lösa för de flesta. Om inte annat kan man gå in ett etg program och få igång aktivitetsstöd.

Hej

Beklagar innerligt Bridget... :( Detta känns ytterst märkligt...allt sammantaget - din ålder, skuldbörda samt inkomst. Att inte det skulle falla in under insolvens kriteriet; förstår jag sannerligen inte!
Nämnde inte handläggaren något annat som avgjorde saken?
Jag tänker att de krävs ju ingen Einstein för att räkna ut insolvens med ovanstående siffror som Du har angett.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp