- Meddelanden
- 6 110
- Mottagna reaktioner
- 6 399
- Poäng
- 3 937
Först måste jag gratta dig till din kontakt med handläggare...hoppas du får inledande och sedermera ett beviljande.
Sen blir jag fundersam över att du inte bara accepterar förslaget på 800 kr/mån. Tänk om det dyker upp något du absolut inte förutsett...din hund- veterinär, dina tänder mm. Sätt undan de 300 kr/mån i stället, varför inte betala hundförsäkring, 3600 kr per år kan du ha som extra extra
Jag har 5 djur som är försäkrade, hem- och bilförsäkring. Går någon tand sönder vill jag kunna fixa framförallt om det gäller det som syns i mitt smile. Kostar skjortan. En fasad typ 10' och brygga typ 6'. JAG KOMMER om jag får inledande med förslag acceptera allt jag kan få...
Tänk på dig själv fina du.
Ps. Såg du att polisen på FB skrev om det här med pengar-spel-tonåringar-utlåning av personnummer?
Tack för Dina omtänksamma ord - verkligen ! ❤️
Anledningen till att ja ville avstå buffert pengen är dels för att stilla mitt egna dåliga samvete, men även som ett försök att blidka borgenärerna.
Jag resonerar som så att med mina 2 betalfria månader/år då jag får behålla ca 20.000kr vid varje givet tillfälle, så bör jag kunna lägga undan det mesta av dessa pengar till just oförutsedda kostnader...
Min lilla hund är självklart redan försäkrad - sådana saker äventyrar jag aldrig...
Speciellt inte sedan han är ett äkta litet ”måndagsexemplar” och ja har tappat räkningen på hur många ggr vi redan har fått fara i all hast till veterinären... Jo du vännen... kostnaden gällande tänder är ja dessvärre alltför familjär med... Det var det som stjälpte min ekonomi mot slutet och fick mig att ta de sjukaste av de sjukaste lånen - efter ett X antal rotfyllningar som jag likväl lyckades klyva och fick ersätta med tandimplantat (3st).
Min mamma var tandläkare - om hon bara hade levt... suck ! Eller kanske tur att hon inte gör det för hon hade väll blivit förskräckt över att mina tänder fullständigt havererade !
Idag är min handläggare åter i tjänst & idag ska han, efter samråd med kollega, ringa mig - håll tummarna för mig ❤️