Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Såg det men sluttidden ändras ju inte.
Fast det är väl något slags snitt de baserar de sista tiderna på gisdar jag. Man läser ju här ibland om människor som det dragit ut völdigt länge på.

Nä, ja noterade det oxå... Det som kan göra att det tar lång tid efter ett inledande är väll att det alltid finns risk för att borgenärerna kommer med invändningar mot en skuldsanering och att det då kanske behöver gå upp till högre instanser hos KF för beslut.

Men .. tankarna snurrar av o till om bedömning mm & skulden som bara växer och hur man ser på orsak bakgrund mm.. samtidigt så har jag försonats med situationen och mår bättre än på många år. Förändrat beteende 100% .. viktnedgång och ett liv idag .. förut var det bara ångest och skam o lögner ..

Så bra!
Har du fått inledande ?

Det lutar åt det... han skulle samspråka med en kollega för att klura på mitt förbehållsbelopp då dottern fortfarande bor hemma... :)

@Mirakel ja, en stor del av mitt samtal ägnades självklart åt min skuldsättning.
När i tiden, men inte minst varför... På min handläggare lät det tydligt som att det är borgenärerna som sätter sig på tvären...

Det lutar åt det... han skulle samspråka med en kollega för att klura på mitt förbehållsbelopp då dottern fortfarande bor hemma... :)

@Mirakel ja, en stor del av mitt samtal ägnades självklart åt min skuldsättning.
När i tiden, men inte minst varför... På min handläggare lät det tydligt som att det är borgenärerna som sätter sig på tvären...
Det är så meningslöst att de sätter sig emot tycker jag.. min skuld t.ex kommer bli ännu värre .. din med gissar jag. ..

Det är så meningslöst att de sätter sig emot tycker jag.. min skuld t.ex kommer bli ännu värre .. din med gissar jag. ..

Jaaa, så är det ju dessvärre, men sen kan ja tro att borgenärerna verkligen vill att ens liv ska bli sååå miserabelt det bara kan bli...lite som hämnd typ :(
Även då det i förlängningen kan få ödesdigra konsekvenser & kanske slutar med att dom inte får en krona tillbaks..

Ja e såå luttrad inför ovanstående. Ja förstår borgenärerna, men likväl vill ja inte/orkar inte med en livstid med löneutmätning. Sååå starkt är inte mitt psyke... :(

Får man veta vilka borgenärer som motsätter sig?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp