Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Någon som har koll på hur pengarna fördelas till borgenärerna vid utmätning och skuldsanering? Hur ser kf:s beräkningsmodell ut? Jag har 30 skulder från 1600 till 290 000.
Vet att dom betalas ut procentuellt, största skulden får mest. Små skulder får kanske bara nån krona :-/

En tanke som slog mig idag

Fick ett mejl från svenska spel att de var dags att förlänga

Har kört med en rad på lotto så länge jag minns, betalar tror det är 6 kr veckan då jag kör utan joker

Men idag förlängde jag inte, var tanken var att vad händer om jag skulle nu vinna lite större, inte för det lär hända procent mässigt men man vet ju aldrig.

Vill ju inte riskera saneringen

Kanske jag som tänker fel, har ni erfaranhet eller vad är era synpunkter på de hela?

Har kört med en rad på lotto så länge jag minns, betalar tror det är 6 kr veckan då jag kör utan joker

Men idag förlängde jag inte, var tanken var att vad händer om jag skulle nu vinna lite större, inte för det lär hända procent mässigt men man vet ju aldrig.

Kanske jag som tänker fel, har ni erfaranhet eller vad är era synpunkter på de hela?

Är orsaken till där du sitter spelmissbruk ?

Läste nånstans att de kollar hur man skött kontakterna med kf men de kanske menade under tiden de utreder skuldsaneringen?
Det stod i mitt förslag till skuldsanering att jag samarbetat väl men även att jag försökt påskynda min process med att få löneutmätning och att jag omgående lämnade in inkomstuppgifter när min första skuld att betala kom. Det stod även att jag inte fått gehör för detta.

Jag tycker att du tänker rätt.
Jag har själv avregistrerat mig från ATG när jag sökte skuldsanering. Hade ett eget V75 bolag men kände att det fick vara så.

Uppdaterad handläggningstid för Skuldsanering är nu nere på 21 veckor tills dom börjar med ens ärende... :)
Såg det men sluttidden ändras ju inte.
Fast det är väl något slags snitt de baserar de sista tiderna på gisdar jag. Man läser ju här ibland om människor som det dragit ut völdigt länge på.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp