Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Frågan är ju blir nån skuldfri med löneutmätning?? Kanske på små belopp men börjar det bli några hundra tusen är det omöjligt att bli skuldfri

Det är massor som blir det. Görs beslut som kallas begränsade, vilket innebär att resterande skuld betalas med ett enda avdrag, dagligen och det är nog ganska många varje dag..

Det är massor som blir det. Görs beslut som kallas begränsade, vilket innebär att resterande skuld betalas med ett enda avdrag, dagligen och det är nog ganska många varje dag..
Okej skönt att höra! Blir bara så mörkrädd av att höra alla här inne på forum som har löneutmätning att skulden ökar trots stora avdrag på lön!

Det går att dra 10k, men då skulden är 2k så begränsas beslutet till att 2k ska dras och sedan ska beslutet upphöra att gälla.
Förstår inte riktigt alls! Förklara mer! I det stor hela kan man säga att ingen skuld skrivs av vid löneutmätning

Inget märkligt egentligen - tror de mest handlar om små skulder från tidigare Radiotjänst, CSN, parkeringsböter, etc...Helt enkelt småskulder, vill säga :)
Ja precis små skulder men inte skulder på flera hundra tusen!

Förstår inte riktigt alls! Förklara mer! I det stor hela kan man säga att ingen skuld skrivs av vid löneutmätning

Nej det går nog inte förklara så mycket mer ingående, du får läsa fler gånget i stället.
Om det hjälper så kanske det verkar rimligt att kfm inte drar mer pengar än vad skulden är på..

Skulder till staten preskriberas, oftast efter 5år. Kfm beslutar inte om avskrivning på någon enskild fordran. Det hade dock absolut ingenting med det jag skrev att göra.

Nej det går nog inte förklara så mycket mer ingående, du får läsa fler gånget i stället.
Om det hjälper så kanske det verkar rimligt att kfm inte drar mer pengar än vad skulden är på..

Skulder till staten preskriberas, oftast efter 5år. Kfm beslutar inte om avskrivning på någon enskild fordran. Det hade dock absolut ingenting med det jag skrev att göra.
Okej!

Tack tror jag fattar nu!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp