Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det blev ca 450 000:- fördelat på 20 månader. Ja det är skönt att slippa bekymret....
Underbart va skönt❤️ Då hade du bra räntor ändå på allt! För många verkar det dra iväg med räntor så man aldrig blir av med skulden! Du hade kanske inga sämre lån som sms lån!

Någon som vet om den på skusan som utreder ens ansökan pratar med den handläggare man har på kfm om hur man skött sig under tiden med utmätning, hur man skött att skriva på alla papper e.tc?

Någon som vet om den på skusan som utreder ens ansökan pratar med den handläggare man har på kfm om hur man skött sig under tiden med utmätning, hur man skött att skriva på alla papper e.tc?
Det är väl två olika instanser men det syns säkert i systemet om skusan vill kolla det.

Underbart va skönt❤️ Då hade du bra räntor ändå på allt! För många verkar det dra iväg med räntor så man aldrig blir av med skulden! Du hade kanske inga sämre lån som sms lån!

Nä det hade jag inte, hade nått litet men annars var det rätt så ok räntor.

Usch jag det är sjukt att läsa om räntorna som springer iväg och ökar skulderna lavinartat. Är sjukt med dessa ockerräntor :mad:

Ingen aning, men nämner man att man har haft löneutmätning kan säkert möjligheten finnas att de vill dubbelkolla att man har haft det? Å andra sidan så tror jag inte att de kollar hur pass man skrivit på delgivningar mm. Tänker i och med att de som ej hunnit med att få löneutmätning innan inledandet troligen inte kollas upp på det sättet? Jag själv hann exempelvis aldrig få löneutmätning och min handläggare pratade aldrig något om den biten, men kanske olika från handläggare till handläggare även vad gäller den biten hur pass mycket de kollar?

Min handläggare gick in i deras system när jag felaktigt blivit utredd för löneutmätning mitt i inledande skuldsanering. Min enhet hade missat att jag hade skuldsanering. Då kollade hon i deras system och såg mitt ärende och det som varit
Normalt sett så vet jag inte om de gör det.

Min handläggare gick in i deras system när jag felaktigt blivit utredd för löneutmätning mitt i inledande skuldsanering. Min enhet hade missat att jag hade skuldsanering. Då kollade hon i deras system och såg mitt ärende och det som varit
Normalt sett så vet jag inte om de gör det.

Ja blir det en sådan situation så är det säkert vanligare i och med att man kan råka få utmätning tillfälligt annars. Hade nog underlättat en hel del om de kunde samköra systemen eller vad man ska säga och spara tid :)

Ingen aning, men nämner man att man har haft löneutmätning kan säkert möjligheten finnas att de vill dubbelkolla att man har haft det? Å andra sidan så tror jag inte att de kollar hur pass man skrivit på delgivningar mm. Tänker i och med att de som ej hunnit med att få löneutmätning innan inledandet troligen inte kollas upp på det sättet? Jag själv hann exempelvis aldrig få löneutmätning och min handläggare pratade aldrig något om den biten, men kanske olika från handläggare till handläggare även vad gäller den biten hur pass mycket de kollar?
Läste nånstans att de kollar hur man skött kontakterna med kf men de kanske menade under tiden de utreder skuldsaneringen?

Någon som har koll på hur pengarna fördelas till borgenärerna vid utmätning och skuldsanering? Hur ser kf:s beräkningsmodell ut? Jag har 30 skulder från 1600 till 290 000.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp