Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Där är det bra att gått till en skuldrådgivning som kan bevisa också att man inte kan bli skuldfri med löneutmätning.
Frågan är ju blir nån skuldfri med löneutmätning?? Kanske på små belopp men börjar det bli några hundra tusen är det omöjligt att bli skuldfri

Då jag tyvärr fått avslag 2 gånger redan så tror jag även att det blir avslag igen fast jag har fått betalplanen denna gång.

Hur blir det med skatteåterbäring när den inte stor med i skuldplanen. Någon som vet?
Räknar med att krono ska ha den. Mest bara nyfiken

Då jag tyvärr fått avslag 2 gånger redan så tror jag även att det blir avslag igen fast jag har fått betalplanen denna gång.

Hur blir det med skatteåterbäring när den inte stor med i skuldplanen. Någon som vet?

Skatteåterbäringen går till KFs fika kassa. Och någon välordnad och viktig konferans på grand hotell eller dylikt.

Hur länge har du haft utmätning?

Nä, de tror jag inte... Jag babblade nog på och i mitt brev finns nog mycket som är totalt orelevant för ärendet.
Jag kan babbla om allt & mycket får nog dessvärre betraktas som nonsens :D
Samma här, jag skrev totalt 3 A4, säkert mkt dom ”struntade” i, men jag ville verkligen förklara alla händelser som gjort varför jag hamnade så tokigt ekonomiskt, mitt mående över situationen , mina tankar om framtiden och ffa vad jag gjort för att försöka minska skulderna. Fick inte en enda fråga vare sig vid inledande eller beslut, bara en extracheck att min lön/hyra fortfarande stämde mot ansökan. Om man hamnar hos en ”petig ” handläggare så tänkte jag att det var bra att jag skrev såpass som jag gjorde. Vet ju dock såklart inte om det var det som gjorde att det gick så ”enkelt” för mig :)

Senast ändrad:
Jag får känslan av att dem skiter i när
Lånen är tagna. Säger dock någon av borgenärerna nej till betalplanen pga lånen är nytagna så blir det nog en helt anna sak.

Har ca 1,4 miljoner i lån och kommer betala ca 18000 i månaden. Har precis höjt min lön rejält och ringde in och meddelade det. Vill vara så ärlig som möjligt.
Jag fick redogöra i detalj för mina lån tagna 2018.
Vilken skillnad på vilken handläggare det är måste jag säga.

Jag fick redogöra i detalj för mina lån tagna 2018.
Vilken skillnad på vilken handläggare det är måste jag säga.

Fick du göra det innan du fick inledande eller efter borgenärerna yttrat sig?

Gissar att det går igenom nu, Göteborg, tiden som gått och tredje försöket tror jag talar för dig!

Det enda som talar för det är väl att jag fått betalplanen och då iallafall kfm tycker jag ska ha skuldsanering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp