Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Varför har man begreppet inledande skuldsanering? Vad jag förstår är man ännu inte beviljad skuldsanering då och kan fortfarande bli nekas? Eller har jag helt fel
Rätt.
För att bland annat ge alla möjlighet att anmäla sina fordringar och inkomms med synpunkter.

Ansöka ja. Vid inledande blir din kreditupplysning katastrof.. tror även att beslutad skuldsanering syns vilket borde vara ännu värre.
Beslutad skuldsanering blir ännu en anmärkning.
Såg på Creditsafe att löneutmätning, skuldsanering och konkurs räknas som mycket allvarliga anmärkningar.
Jag hade en, inledande skuldsanering men min enhet missade att jag hade inledande och gjorde en utredning för löneutmätning och jag erhöll ännu en fin anmärkning. -:(
Det har såklart ingen betydelse men det känns såklart tråkigt att få ännu en under tre år. Fick även en pga ett utslag då ett bolag missat min inledande skuldsanering.

Att ansöka om skuldsanering innebär inget stopp eller hinder för löneutmätning..
Nej det vet jag.
Har inte skrivit så heller...om du läser hela så förstår du att han fick ja.

Det var KF som gav mig infon att mitt ex hade inledande och därför skulle inget utmätas.

För egen del blir det utmätning rätt snart och innan min ansökan om skusan kommer upp...inledas el ej...juni troligtvis.

Tack för allt jag får läsa här:) Det stillar min oro tillfälligt ett par dagar varje gång.

:(Igår fick jag 5 kuvert från KF. Fler lär komma och jag hoppas ändå att alla skickar in ansökan och inte drar ut på det.

Jag undrar om någon här har/har haft provansanställning med krigsplacering och det krävdes UC för anställning?
Om du finns och du fått utmätning på lönen- hur gick det för dig? Fick du sluta?

Jag äts upp av oro:( Sjukskriven nu efter influensa och lunginflammation och funderar på om jag ska säga upp mig själv.
Så pinsamt när det kommer fram.

Jag sitter stenhårt fast på KF nu pga exman som svindlade bort mina pengar. Jag jagar honom genom Sverige för att ge info till KF då jag vill ha mina pengar...har hållt på med denna "jakt" sedan 2014. Åren innan hotade han att ta sitt liv om jag ville skilljas och om jag sålde företagen/satte i kk hotade han med samma- jag skulle inte få tillbaka mina pengar! 1,2 mille:(

Återigen, nämnt det tidigare, mitt lilla hus, taxerat 250' och värde ca 285' lån 205' - inget övervärde alltså, hur stor risk? Har undersökt ordentligt med mäklare i området och sålda objekt.
SÅ rädd för att bli hemlös.

Kanske blir jag arbetslös med a-kassa, inkomstförsäkring och en livränta för en arbetsskada. Sökt skuldsanering igen.

Blir sjuk/are av denna oro.
Ringde KF Sthlm idag, fick info om den jag vill ha betalt ifrån. Ringde krogen han nu jobbar på, fick veta att han fått sparken (super) men jobbar ett par veckor till.
KF ligger alltid steget efter. Samma sak förra året då han hade inkomst 3 månader men då han ansökt om skuldsanering skulle de inte utmäta lön. Han svarade inte på förslaget vilket resulterade i att de avslog skusan.
Jag motsatte mig så klart, det är mina skattade pengar han tagit.

Jag är nu pga honom i samma sits. Önskar att han super ihjäl sig så jag slipper jaga, ha falska FB konton, ha informatörer och andra spaningsinsatser. Men jag måste...
Nu sol o vårar han en dam på 73 år i Sthlm och blåser en av de bästa krogarna på Söder. Ledsamt och tröttsamt.

Tacksam om ngn orkar läsa.
Tack alla ni som delar med er här.
//C
Jag förstår att du vill ha dina pengar men det verkar inte som att han har några.
Har du lämnat in din fodran till KFM på honom ?
Jag tror att du måste släppa det och gå vidare med ditt liv. Fem år och fortfarande på ruta ett. Ibland måste man nog bara ge upp för att inte bli uppäten av situationen.
Lycka till. -:)

Jag förstår att du vill ha dina pengar men det verkar inte som att han har några.
Har du lämnat in din fodran till KFM på honom ?
Jag tror att du måste släppa det och gå vidare med ditt liv. Fem år och fortfarande på ruta ett. Ibland måste man nog bara ge upp för att inte bli uppäten av situationen.
Lycka till. -:)

Aldrig jag släpper denna persons skuld till mig. Ja, jag betalar varje år till KF för att de ska jaga aset.

Jag sitter i skiten själv pga honom så nej, detta släpper jag aldrig frivilligt. Det går inte.
Förstå hur mkt skattade pengar det är och hur länge jag sparat.

Jag äts upp- ja. Just därför släpper jag inte min fordran.

Aldrig jag släpper denna persons skuld till mig. Ja, jag betalar varje år till KF för att de ska jaga aset.

Jag sitter i skiten själv pga honom så nej, detta släpper jag aldrig frivilligt. Det går inte.

Jag sitter också i skiten pga fd sambo och min son. Jag har släppt det och mår idag mycket bättre. Vi är alla olika och jag respekterar din väg såklart. -:)

Hade heller aldrig låtit någon blåsa mig på en massa pengar. Det kostar väl inte ens 1000kr att låta kfm driva in en skuld per år?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp