- Meddelanden
- 2 633
- Mottagna reaktioner
- 1 110
- Poäng
- 927
Okej, det visste jag ej. Du behöver komma till en punkt där du förlåter dig själv. Synen från samhället är på väg att förändras. Det är lika starkt att sluta spela som det är för en alkoholist att sluta dricka. Idag är det inget konstigt med nyktra alkolister och de behandlas med respekt. Vi är inte där ännu vad det gäller spelmissbruk och det nog största problemet med spelmissbruk är att det blir sådana oerhörda konsekvenser för de som drabbas. Det är svårt att se en utväg. Vi ska vara lyckliga dock för att det finns en chans till skuldsanering. Utan detta så hade det inte funnits något ekonomiskt hopp alls. Jag menar,jag har större skuldsumma idag jämfört för ett år sedan trots att jag under perioden betalat ca 220 tsek via löneutmätning. Sedan en sista sak.... Det är givetvis svårt för de närmast anhöriga att förlåta, det är naturligt. Om du däremot märker med vänner och arbetskamrater att de inte ställer upp och stöttar så är dessa bekantskaper ingenting att ha.
Förresten din ekonomi tjänst hade du innan du släppte antar jag?
hur mycket betalar Du i utmätning & Din skuldmassa ökar likväl...med hur mycket?
rätt sjukt.