Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Okej, det visste jag ej. Du behöver komma till en punkt där du förlåter dig själv. Synen från samhället är på väg att förändras. Det är lika starkt att sluta spela som det är för en alkoholist att sluta dricka. Idag är det inget konstigt med nyktra alkolister och de behandlas med respekt. Vi är inte där ännu vad det gäller spelmissbruk och det nog största problemet med spelmissbruk är att det blir sådana oerhörda konsekvenser för de som drabbas. Det är svårt att se en utväg. Vi ska vara lyckliga dock för att det finns en chans till skuldsanering. Utan detta så hade det inte funnits något ekonomiskt hopp alls. Jag menar,jag har större skuldsumma idag jämfört för ett år sedan trots att jag under perioden betalat ca 220 tsek via löneutmätning. Sedan en sista sak.... Det är givetvis svårt för de närmast anhöriga att förlåta, det är naturligt. Om du däremot märker med vänner och arbetskamrater att de inte ställer upp och stöttar så är dessa bekantskaper ingenting att ha.

Förresten din ekonomi tjänst hade du innan du släppte antar jag?

Asså... ja döööör :( hur mycket betalar Du i utmätning & Din skuldmassa ökar likväl...med hur mycket? :(

Jag betalar nästan 20tkr/mån i utmätning & likväl ökar min skuldmassa med ca 1000kr/dag...
ABSURT :mad:
Helt galet fattar fortfarande inte hur skulden kan öka!! Betalar fogden till dom först med låg ränta ? Måste vara så och dom sämre skulderna blir kvar o ligger o tickar! Ja tycker detta är ovärdigt skulden ska självklart minska för varje månad! Är detta ens lagligt? Man blir ju aldrig skuldfri på detta sätt!

J
Asså... ja döööör :( hur mycket betalar Du i utmätning & Din skuldmassa ökar likväl...med hur mycket? :(

Jag betalar nästan 20tkr/mån i utmätning & likväl ökar min skuldmassa med ca 1000kr/dag...
ABSURT :mad:
Jag betalar 17,500 i månaden. Sedan tar ju KFM hela skatteåterbäringen och den var på ca 10 tsek. Märkte idag när jag jobbade med min nya ansökan att de två Grandviklånen som hade ett kapitalbelopp på cirka 20 tsek nu börjar närma sig 90 tsek. Snacka om ocker

Helt galet fattar fortfarande inte hur skulden kan öka!! Betalar fogden till dom först med låg ränta ? Måste vara så och dom sämre skulderna blir kvar o ligger o tickar! Ja tycker detta är ovärdigt skulden ska självklart minska för varje månad! Är detta ens lagligt? Man blir ju aldrig skuldfri på detta sätt!

Betalas lika till kreditgivarna, därför fungerar aldrig löneutmätning vid den här typen av skulder. Skatteskulder har förtur om det handlar om den typen. Man kan sammanfatta att alla skulder till staten har förtur efter det kommer andra fodringar

J
Förresten din ekonomi tjänst hade du innan du släppte antar jag?
Japp, har jobbat där i åtta år. Kan säga att det inte var en lek att informera våra ägare, revisorer och de övriga anställda på företaget. Nästan alla tog det dock bra och de som har något i huvudet kan skilja på detta och hur man sköter sitt jobb etc.

Fördelas i förhållande till hur stor skulderna är, om en skuld är 90% av totala skulden kommer 90% av pengarna gå dit.

J

Jag betalar 17,500 i månaden. Sedan tar ju KFM hela skatteåterbäringen och den var på ca 10 tsek. Märkte idag när jag jobbade med min nya ansökan att de två Grandviklånen som hade ett kapitalbelopp på cirka 20 tsek nu börjar närma sig 90 tsek. Snacka om ocker

Innan din sanering om några år osv är klar är det ditt största lån förmodligen ;) rätt sjukt.

Hur fungerar det sen? Får företagen skriva av detta sen med den sjuka räntan som förlust? Och på det sättet dra ner sina resultat också? Haha vore så sjukt men bör ju gå.

J
Betalas lika till kreditgivarna, därför fungerar aldrig löneutmätning vid den här typen av skulder. Skatteskulder har förtur om det handlar om den typen. Man kan sammanfatta att alla skulder till staten har förtur efter det kommer andra fodringar
Japp så är det. Jag har några lån till privatpersoner där räntan ligger på några procent. Trots att dessa motsvarar kanske 35 % av totalskulden så ökar min skuld månad för månad. Då kan ni tänka er hur övriga lån ser ut...

Fördelas i förhållande till hur stor skulderna är, om en skuld är 90% av totala skulden kommer 90% av pengarna gå dit.

Jasså? Någon skillnad på privata skulder för ungefär 60% av min skuldbörda är till privata.

Betyder det då att 60% av min löneutmätning skulle gå till de privata skulderna sedan får bankerna 40%? För jag tror banker ligger över privata skulder i turordning men kan ha fel.

Ser ju hellre att pengarna går till privata skulder än till alla snabblån företag.

Innan din sanering om några år osv är klar är det ditt största lån förmodligen ;) rätt sjukt.

Hur fungerar det sen? Får företagen skriva av detta sen med den sjuka räntan som förlust? Och på det sättet dra ner sina resultat också? Haha vore så sjukt men bör ju gå.
Japp. De har dock nån form av max på varje lån fick jag veta när jag kontaktade dem för ett år sedan. Jag har inte nått taket ännu. De kan nog inte ta detta som blir mer än deras normala som intäkt förrän kunden har betalat tror jag.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp