Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tror jag med! Och dom kräver ofta intyg att man är under behandling! Vid spelmissbruk är det svårare verkar det som! Undrar hur länge man är stämplad ??

Vad jag har förstått kan det vara svårt vid spelmissbruk, men å andra sidan får man inte glömma att det inte är helt omöjligt att få igenom en skuldsanering trots det, även om det kan ta tid. Man inte får glömma bort att man INTE är sin sjukdom. Oavsett vad för problematik man har.

Självklart är även det en behandling, tänkte mer att det säkert kan spela roll för en del handläggare när de har hela bilden framför sig och ska bedöma om man gjort vad man har kunnat utöver sluta ta lån

Självklart, har du bara slutat ta lån och sitter på arslet och inte försökt ta tag i ditt problem tycker inte jag heller du är värdig skuldsanering.

Efter 5-10 år är du ju där igen om du inte brutit det mönstret.

Ja du kan få intyg, precis börjat min behandling och frågade då när vi pratade om det är möjligt att få intyg när man sedan söker skuldsanering. Han sa att det var inga problem alls för dem att skriva ett intyg för det.

Hoppas det kring barnen, precis fått en tös i måndags.

Bra, har du möjlighet att få intyg på det så kör på det. Håller tumme för att det går vägen med ansökan för dig med. Och grattis till tösen om jag inte sagt det :)

Vad jag har förstått kan det vara svårt vid spelmissbruk, men å andra sidan får man inte glömma att det inte är helt omöjligt att få igenom en skuldsanering trots det, även om det kan ta tid. Man inte får glömma bort att man INTE är sin sjukdom. Oavsett vad för problematik man har.
Ja o Ahnna som är med här fick ju skuldsanering trots ett stort spelmissbruk tror även hon fick två gånger Ursäkta Anna att jag pratar över ditt huvud men visst var det så? Ahnna pratade ju även i radion så bra!

Bra, har du möjlighet att få intyg på det så kör på det. Håller tumme för att det går vägen med ansökan för dig med. Och grattis till tösen om jag inte sagt det :)

Tack :)
Inte tänkt söka ännu, vill först träffa skuldrådgivaren läste att med deras hjälp så är sannolikheten högre att den går igenom . Dom hjälper en att fylla i och läser igenom det personliga brev om du vill.

Eftersom det är så lång väntetid vill jag inte göra något fel första gången jag skickar in.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp