Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har ju varit spelfri i ett antal år men skulderna tog död på äktenskapet. Förlorade huset och frun i somras, skickade in om sanering samma vecka, men gick ner mig helt och började spela igen...

Är ju spärrad nu via spelpaus men är väl för lite för sent...
Ingenting är för sent men du får nog räkna med att de vill se spelfrihet och bevis på att du fått hjälp.

Har ju varit spelfri i ett antal år men skulderna tog död på äktenskapet. Förlorade huset och frun i somras, skickade in om sanering samma vecka, men gick ner mig helt och började spela igen...

Är ju spärrad nu via spelpaus men är väl för lite för sent...

Som tidigare skrivit kommer de troligen vilja se en viss tids spelfrihet eller åtminstone intyg från läkare/behandlare att du går i någon form av behandling. Kan såklart vara olika från handläggare till handläggare vad de bedömer som tillräcklig tid som spelfri och vad för underlag de vill ha in för att få hela bilden framför sig.

Jag håller med er, jag förstår inte riktigt den där hangupen med nya skulder. I mitt fall hade vi lån tagna bara tre månader innan vi skickade in ansökan, men också en andel äldre. Jag skrev i min ansökan att så har vi ju fått göra för att undvika KF, även om vi insett att det bästa hade varit att släppa allt tidigare. Lånekarusellen ser ju ut så för många som söker skuldsanering och det tror jag att KF är väl medvetna om.
Det är märkligt att man ens kan ta skitlån när man enligt alla beräkningar är överskuldsatt.

Det är bara att konstatera att det skiljer väldigt mellan handläggare vad som bedöms som för nya skulder. Visserligen så ska såklart helhetsbilden väga in, men jag kan tycka att det är konstigt att en del verkar vara ok med att skulder är relativt nya när man skickar in ansökan (mitt sista lån tog jag 4 månader innan min ansökan skickades in), medan andra sätter ner foten direkt när det är mindre än ett år gamla skulder.

Och jag håller med dig, jag har aldrig haft hög inkomst, periodvis varit utan inkomst helt, och ändå kunde man få igenom riktigt sura lån.

Hej!
Jag sitter med skulder på ungefär 1,6 MSEK. Jag är spelmissbrukare, men har inte spelat sedan i slutet av 2016. De sista lånen tog jag hösten 2016, men majoriteten togs 2010-2015.
Jag ansökte om skuldsanering förra året och fick avslag i slutet av juni. Jag överklagade till TR och det blev avslag där med i början av augusti. Främsta skälet är att de ansåg att det inte fanns någon tydlig brytpunkt i min skuldsättning och att det inte gått tillräckligt lång tid. Jag har haft utmätning sedan maj 2017 (tjänar bra så ca 17.500 kr i månaden) Jag har gått i behandling i KBT och hos kommunen.
Jag funderar på att återigen skicka in en ansökan om skuldsanering. Det tar ungefär 6 månader innan de börjar jobba med den och ca 7 månader innan man får besked om de avslagit den eller
om de går vidare med den. Tror ni det är för tidigt att ansöka på nytt?

Hej!
Jag sitter med skulder på ungefär 1,6 MSEK. Jag är spelmissbrukare, men har inte spelat sedan i slutet av 2016. De sista lånen tog jag hösten 2016, men majoriteten togs 2010-2015.
Jag ansökte om skuldsanering förra året och fick avslag i slutet av juni. Jag överklagade till TR och det blev avslag där med i början av augusti. Främsta skälet är att de ansåg att det inte fanns någon tydlig brytpunkt i min skuldsättning och att det inte gått tillräckligt lång tid. Jag har haft utmätning sedan maj 2017 (tjänar bra så ca 17.500 kr i månaden) Jag har gått i behandling i KBT och hos kommunen.
Jag funderar på att återigen skicka in en ansökan om skuldsanering. Det tar ungefär 6 månader innan de börjar jobba med den och ca 7 månader innan man får besked om de avslagit den eller
Jag hade sökt igen. Som du säger från inskickad så tar de cirka 6 månader. Nu har du en brytpunkt samt behandling.

Hej!

Sök direkt, du måste få ett slut.. :(

Hej!

Jag tycker som övriga att du ska skicka in på nytt, se även till att du får med intyg för behandlingen i din ansökan :)

Sorry om jag inte hänger med, men vad menar KFM med att det inte finns en tydlig brytpunkt på skuldsättningen? Har de inte tagit hänsyn till insolvens med tanke hur din höga skuld kommer att öka enormt inom loppet av 15 år?

Sorry om jag inte hänger med, men vad menar KFM med att det inte finns en tydlig brytpunkt på skuldsättningen? Har de inte tagit hänsyn till insolvens med tanke hur din höga skuld kommer att öka enormt inom loppet av 15 år?

Insolvens är en punkt, skäligheten en annan. Bägge måstr uppfyllas. Det där resonemanget med brytpunkt för skuldsättning faller under skälighetspunkten och då är insolvensen inte något som prövas just då.

Insolvens är en punkt, skäligheten en annan. Bägge måstr uppfyllas. Det där resonemanget med brytpunkt för skuldsättning faller under skälighetspunkten och då är insolvensen inte något som prövas just då.
Nu blev jag mer förvirrad av ditt svar. Förstår att det är två olika saker och enligt dig måste annat uppfyllas innan insolvens prövas. Fine! Men min fråga är vad KFM menar med brytpunkten för skuldsättning? Personen ifråga hade ju inte supernya skulder.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp