Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Följdfråga någon här som haft Kalmar och har bra erfarenheter så vi får fram lite positivt :) ?
Jag o min man hade Kalmar o det gick bra. Då visste jag inget om att de är svåra. Det läste jag i efterhand, som tur var. Annars hade det varit väldigt mkt jobbigare att vänta på besked.

Säkert ett stort plus att din ansökan är bred, då finns förhoppningvis allt med och handläggaren har bra material att jobba med.

Men en tanke lite off tråden

Vilken forum det här är!

Vilka människor, vilka historier! Vilka kämpar!

Slog mig en tanke att vad starka människor som finns här och vilka erfaranheter som delas mellan varandra och hjälpsamheten, högt i tak. Det ger energi i svåra och tunga stunder :)

Men en tanke lite off tråden

Vilken forum det här är!

Vilka människor, vilka historier! Vilka kämpar!

Slog mig en tanke att vad starka människor som finns här och vilka erfaranheter som delas mellan varandra och hjälpsamheten, högt i tak. Det ger energi i svåra och tunga stunder :)

...& Du Mats...Dina inlägg genererar alltid en enorm positivitet ! Kommer ihåg när Du fick det tråkiga avslaget på Din Skuldsaneringsansökan & likväl bara pratade fint om allt & att all fokus låg på ditt lilla barn... Du har min respekt! :)
Nu hoppas vi på 2:a gången gillt för Dig!

Hon var väldigt korrekt och formell iofs.
Men som sagt så ändrades tonen när vi gick igenom skäligheten att få skusan.
Jag kan inte göra mer. Jag har varit 100 % ärlig. Jag har tagit tag i allt som kan tänkas öka mina möjligheter att betala mer på mina skulder och betalt av så mycket som möjligt på dom. Jag går hos psykolog för att kunna sätta gränser och sluta hjälpa andra. Jag har inte utnyttjat någon kredit under detta året och sista lånet togs i våras för att betala en privat skuld.
Jag har endast obetalda lån och inga skulder på fasta avgifter, CSN eller annat ” onödigt ” som tex 900 kr på något postorderföretag. ( dömmer inte någon)
Jag är inställd och okej med löneutmätning men vill såklart kunna få en ny chans i livet. Jag vet att jag till 100 % hade fullföljt och fortsatt leva ett skuldfritt liv efter det.

Jag tror i alla fall att du har en chans. Handläggaren kanske menade mer att det finns saker som talar emot men att det inte är lika med avslag per automatik? Min var tydlig med att det finns en del saker som talar emot för mig men samtidigt vissa saker som talar för att det kan bli beviljat.

Jag tror i alla fall att du har en chans. Handläggaren kanske menade mer att det finns saker som talar emot men att det inte är lika med avslag per automatik? Min var tydlig med att det finns en del saker som talar emot för mig men samtidigt vissa saker som talar för att det kan bli beviljat.

...& du har väll inledande nu?! :) Vad talade emot om man får lov att fråga?

Hon var väldigt korrekt och formell iofs.
Men som sagt så ändrades tonen när vi gick igenom skäligheten att få skusan.
Jag kan inte göra mer. Jag har varit 100 % ärlig. Jag har tagit tag i allt som kan tänkas öka mina möjligheter att betala mer på mina skulder och betalt av så mycket som möjligt på dom. Jag går hos psykolog för att kunna sätta gränser och sluta hjälpa andra. Jag har inte utnyttjat någon kredit under detta året och sista lånet togs i våras för att betala en privat skuld.
Jag har endast obetalda lån och inga skulder på fasta avgifter, CSN eller annat ” onödigt ” som tex 900 kr på något postorderföretag. ( dömmer inte någon)
Jag är inställd och okej med löneutmätning men vill såklart kunna få en ny chans i livet. Jag vet att jag till 100 % hade fullföljt och fortsatt leva ett skuldfritt liv efter det.

Glömde lägga till att det även kan ses som positivt att du går hos psykolog för att kunna sätta gränser. Har själv haft kontakt med psykolog och en rejäl vända inom psykiatrin genom åren, vilket jag även var öppen med för min handläggare, som då ville ha in läkarintyg och intyg från psykologen.

...& du har väll inledande nu?! :) Vad talade emot om man får lov att fråga?

Jupp, går och väntar på ett brev från handläggaren om vilka som har motsatt sig betalplanen och som kommer dimpa ned i nästa vecka. Det som talade emot är att jag har en ganska krokig väg genom arbetslivet och att en del av skulderna är hyfsat nya.

Jupp, går och väntar på ett brev från handläggaren om vilka som har motsatt sig betalplanen och som kommer dimpa ned i nästa vecka. Det som talade emot är att jag har en ganska krokig väg genom arbetslivet och att en del av skulderna är hyfsat nya.

Just de ja... :( var de många som motsatte sig betalplanen? Du vet alltså ännu inte vilka ?!
Hur nya var en del av lånen?
Ps. Har du kommit någon vart med boendefrågan ?!

Just de ja... :( var de många som motsatte sig betalplanen? Du vet alltså ännu inte vilka ?!
Hur nya var en del av lånen?
Ps. Har du kommit någon vart med boendefrågan ?!

Vet inte än hur många då handläggaren nämnde det i förbifarten när jag mailade om en annan fråga, men lär visa sig. När jag mottagit det så ska jag maila svar om hur jag ser på det/yttra mig till handläggaren uppfattade jag det som. Så får se var det landar. Sista lånet togs i mitten av december 2017 och har ej tagit något efter det. Och nej, inte ännu. Det ligger på is. Vi kan tack och lov vara under samma tak än så länge, men det kommer inte vara hållbart i längden.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp