Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur färska var dina lån och på vilken totalsumma?
Sista lånet taget i december 2017 och totalsumman är betydligt mindre än de flesta andras här men väldigt mycket i förhållande till mina inkomster, skulle tippa på närmare 500000 utan räntorna som tickar.

Sista lånet taget i december 2017 och totalsumman är betydligt mindre än de flesta andras här men väldigt mycket i förhållande till mina inkomster, skulle tippa på närmare 500000 utan räntorna som tickar.
Tack för info, håller tummarna!

Då var dagen här då jag haft mitt första samtal med skusan.
Initialt kändes det riktigt bra men när vi började prata om skuldernas uppkomst och att jag lånat för att hjälpa min son och fd sambo så ändrades det. Min handläggare sa att det var grund för ett avslag.
Att jag tog mina sista lån i våras för att betala en privat skuld var inte heller smart och även det grund för ett avslag.
Ångrar lite att jag berättade om den privata skulden då jag kunde sagt att lånen var pga att betala andra lån men jag är alltid ärlig.
Hon sa att min ansökan var den mest grundliga och välgenomförda hon sett.
Känns tungt nu då min historia alltid kommer att vara min historia och så även vid nästa ansökan om det blir avslag.
Besked meddelas via post om 1-2 veckor.

Självklart är Din historia ALLTID Din historia, men som vi redan vet, så hanteras ansökningar olika beroende på handläggare & om Du nu, gud förbjude, skulle få ett avslag på denna ansökan, så är det inget som säger att nästa ansökan kommer hanteras på samma sätt.
Sen vet jag inte om detta stämmer längre, men har läst på MÅNGA STÄLLEN att just SKUSANS Kalmar kontor är dom som nekar flest och är det svåraste kontoret.

Självklart är Din historia ALLTID Din historia, men som vi redan vet, så hanteras ansökningar olika beroende på handläggare & om Du nu, gud förbjude, skulle få ett avslag på denna ansökan, så är det inget som säger att nästa ansökan kommer hanteras på samma sätt.
Sen vet jag inte om detta stämmer längre, men har läst på MÅNGA STÄLLEN att just SKUSANS Kalmar kontor är dom som nekar flest och är det svåraste kontoret.

Även jag har läst på många ställen att Kalmar är svårast, finns en artikel om en person som fick avslag av Kalmar och skickade in precis samma ansökan direkt vid avslag och fick ett annat kontor och fick inledande direkt och sedan skuldsanering. Ska se om jag kan söka fram artikeln :)

Men sen måste man komna ihåg att det är också människor på kontoret som gör bedömningarna och kan se saker olika även där.

Men skulle de bli ett avslag så lägger du inte ner, utan tar det därifrån, kollar vad de skriver i beslutet och tar till dig och verkar utefrån vad det föreslår i beslutet.

Du ”pin-pointar” helt korrekt Mats ! Inte minst inne på Fattiga Riddare har jag läst om just Skusans Kalmar kontor... Det kontoret har varit uppe på ”tapeten” ett X antal ggr...
Har för mig att @Släpptallt hade Kalmar kontoret och fick igenom sin ansökan, så de e inte kört, men som sagt, detta kontor har länge varit ökänt.
Ps. Har oxå läst samma artikel som Dig, även flertalet andra !

Första gången min man sökte hamna han i Kalmar och fick avslag, nästa i Malmö och det gick vägen :)

Första gången min man sökte hamna han i Kalmar och fick avslag, nästa i Malmö och det gick vägen :)

Kommer du ihåg anledningen till avslaget & var den anledningen något som åberopades andra gången oxå?! :)

Kommer du ihåg anledningen till avslaget & var den anledningen något som åberopades andra gången oxå?! :)
Minns inte riktigt motiveringen men det hade med nya skulder att göra samt att han tagit lån för min skull. Skulderna var inte superfärska första gången han sökte. Vi körde på löneutmätning och tog såklart inga nya skulder. Skickade i princip in samma ansökan andra gången och då var där inga frågetecken alls utan han var solklar för skuldsanering.

Minns inte riktigt motiveringen men det hade med nya skulder att göra samt att han tagit lån för min skull. Skulderna var inte superfärska första gången han sökte. Vi körde på löneutmätning och tog såklart inga nya skulder. Skickade i princip in samma ansökan andra gången och då var där inga frågetecken alls utan han var solklar för skuldsanering.

Lite samma som jag i tidigare inlägg åberopade - ett avslag på ett kontor innebär inte att det blir samma svar vid en senare inkommen ansökan. Bra jobbat av Er !
Hur mycket betalar han till Skusan varje månad?! :)

Ps. Hur länge väntade Ni innan Ni skickade in en andra ansökan?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp