Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Just den där oförståelsen från nära o kära har jag stött på i andra sammanhang (sjukdom) där ungefär liknande, pliktskyldigast, yttrats och sen tycker de att de är friskrivna från empati.
Men det kommer en dag när dessa människor drabbas av det ena eller andra själva och världen kanske rasar samman framför deras ögon. Om inte förr så sen hoppas jag att dessa människor ska få egen erfarenhet om vad bemötande och medmänsklighet kan betyda!
Menar inte att jag hoppas att dessa människor ska lida som en sorts personlig hämnd, men att få vetskap om hur det kan kännas att befinna sig i ett utsatt läge där man inte själv kan dra upp riktlinjerna för sitt mående och/eller framtiden och att det stöd som en annan medmänniska kan bidra med kan göra stor skillnad på hur man tacklar en svårighet!

MVH, f.d. cancersjuk, deprimerad, suicidal, trafikskadad av rödljuskörare och på ekonomiskt obestånd.

Beklagar din situation.

Ja, så är det. Tror att det i många fall handlar om rädsla, de vet inte hur de ska hantera så förfärliga händelser.
Likväl så kränker de en (mig) men det är ju min känsla. De skiter ju i vilket för de dissade ju hela grejen lixom:(
Pratar man inte om det så finns det inte och då pratas det om det fina vädret när vi som är på obestånd är mitt i en orkan.:oops:
Må så gott du kan, ingen lätt sits. Skulle ge dig ett hjärta här men det finns inte.

Osäkert med bilen.
Ringde samtliga 23 fordringsägare idag och frågade ett varv till vad de kan göra för mig nu när jag fått jobb. Spelet har ju ändrats. Men först i jan -2019 får jag min första fulla månadslön. Helt otroligt hur glada och hjälpsamma många var.

Så om jag betalar in sammanlagt 17 000 kr nästa vecka på det som finns så återkallar samtliga som skickat till kf och de har gett mig sjysta avbetalningar, omstart av ett lån mm från december.
Såååå jag bestämmer mig för att sälja bilen även till skambud, köpa en annan för 20' och löser detta. Allt hänger på att bilen säljs på en vecka. Där ber jag mina änglar om hjälp- på riktigt.

En mkt märklig människa som tyckte jag hellre skulle ha skuldsanering (Lowell). Tackade för mig och ringde upp igen och pratade med en annan där och de beklagade och skulle självklart göra som de andra fordringsägarna.
Herregud, även om jag har lån på 1,5 milj och min årsinkomst blir ca 450' igen efter 1,5 år med "leva på lånade pengar liv" så ska jag inte ha vare sig sksn el utmätning.

Har tyvärr noll respons av de som står mig nära utan får tokiga kommentarer, "synd" att bilen säljs. Men hallå, mkt står på spel. Får nästan hjärtsnörp. Är ensamboende och delar inte mitt elände så det är: me, myself and I.
Jag har precis gått igenom det du går igenom så vill du ha någon att bolla med så skicka pm
Det kommer att bli bra även om det ser mörkt ut just nu!

Är det någon som vet eller vart med om detta:

Jag skrev i tidigare inlägg att jag har fått beslut om skuldsanering men att det verkar som några har missat att anmäla sin fordran. Fick delgivningskvitto som jag skrev under och bestred och skrev att jag fått beslut om skusan och att de förmodligen missat att anmäla sin fordran.
En har nu ”överklagat” min bestridan och fick brev från KFM igår att ärendet är överlämnat till tingsrätten.
Vad händer nu? Vad kan jag göra?
Väldigt tacksam för svar.

Är det någon som vet eller vart med om detta:

Jag skrev i tidigare inlägg att jag har fått beslut om skuldsanering men att det verkar som några har missat att anmäla sin fordran. Fick delgivningskvitto som jag skrev under och bestred och skrev att jag fått beslut om skusan och att de förmodligen missat att anmäla sin fordran.
En har nu ”överklagat” min bestridan och fick brev från KFM igår att ärendet är överlämnat till tingsrätten.
Vad händer nu? Vad kan jag göra?
Väldigt tacksam för svar.
Hej
Tog du upp den som skuld när du ansökte om skuldsanering?

Mvh Bridget

Hej
Tog du upp den som skuld när du ansökte om skuldsanering?

Mvh Bridget

Ja, alla skulder som jag hade innan inledande tog jag upp i ansökan. Och de som begärt detta vet jag att jag skrev med i ansökan.
Men de kanske hoppas på att få genom en utmätning vid sidan av?

Ligger inte ansvaret hos dem du är skyldig? Som jag tolkar det så alla skulder tagna innan en sanering ingår. Konstigt annars. Då kan ju dem gömma sig, och sen börja kräva in pengar. Då försvinner ju hela grejen med sanering.

Jag har också fattat det så. De får ju betala rättegångskostnader mm om det ändå ska fastlås i dom att jag har beviljad sanering. Men kan väl hoppas på att de drar tillbaka ärendet och ”avskriver” skulden.

Men om det nu mot förmodan blir en rättegång. Måste man närvara där fysiskt eller hur går det till? Tycker jag läst nånstans att man bara kan skicka in ett brev med sitt yttrande.

Då var dagen här då jag haft mitt första samtal med skusan.
Initialt kändes det riktigt bra men när vi började prata om skuldernas uppkomst och att jag lånat för att hjälpa min son och fd sambo så ändrades det. Min handläggare sa att det var grund för ett avslag.
Att jag tog mina sista lån i våras för att betala en privat skuld var inte heller smart och även det grund för ett avslag.
Ångrar lite att jag berättade om den privata skulden då jag kunde sagt att lånen var pga att betala andra lån men jag är alltid ärlig.
Hon sa att min ansökan var den mest grundliga och välgenomförda hon sett.
Känns tungt nu då min historia alltid kommer att vara min historia och så även vid nästa ansökan om det blir avslag.
Besked meddelas via post om 1-2 veckor.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp