Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag sökte skusan för 5 veckor sedan och det trillar ner kuvert från KF hela tiden. Fått 8 st på 2 veckor.

Ringde KF idag igen för jag är så grymt orolig övet mitt boende och bil. Börjar nytt jobb mitten av december och behöver en bil. Har försökt sälja men får bara fräcka skambud. Tar KF min bil har jag inga pengar och kan inte komma till jobbet.
Grymt orolig, hjärnan arbetar 24-7 med otrolig käkpress på natten och huvudvärk varje dag. Vill stilla min hjärna men det går inte- försöker med hängslen och livrem fundera på allt. Kom idag på att jag har ju jobb snart och förutsättningarna ändras ju radikalt MEN även om jag ringer fordringsägare så måste al

ALLA ta tillbaka från KF för att de ska avsluta sin utredning och kommande utmätning.
Upp som en sol och fann energin för krascha igen...jobbiga svängningar.
Har fått 2 utslag och postar i morgon 6 nya kuvert. Så om 2 veckor har jag 8 utslag och 16 till väntas...om de skickar in.
En del skickar in månadsvis till KF vilket blir jätte mkt på en skuld om 370k.

Någon som orkar läsa, ge råd och insikt till en vars hjärna rullar runt.
Merci.
Du skulle kunna testa med sälja bilen via kvd. Jag fick 86 istället för de 70 som bilhandlaren jag köpte bilen av erbjöd mig.

Verkar som om KF fattat många beslut betr skusan idag.
Jag har en fordran om 520k och fick via tel idag besked att han fått avslag. Han är orsaken till att jag själv tvingats söka. Lurade mig på mkt mer än jag kunde binda honom till.

Jag blev glad att han blev nekad. Han lurade en kvinna till efter mig och är nu på en äldre dam, 72 år och gör detsamma där. Varnade henne men han är övertygande.
Om jag förstår rätt så är någon skyldig dig 520000 kr och denna någon har fått avslag.
Hur fick du veta detta om man får fråga ?

Jag sökte skusan för 5 veckor sedan och det trillar ner kuvert från KF hela tiden. Fått 8 st på 2 veckor.

Ringde KF idag igen för jag är så grymt orolig övet mitt boende och bil. Börjar nytt jobb mitten av december och behöver en bil. Har försökt sälja men får bara fräcka skambud. Tar KF min bil har jag inga pengar och kan inte komma till jobbet.
Grymt orolig, hjärnan arbetar 24-7 med otrolig käkpress på natten och huvudvärk varje dag. Vill stilla min hjärna men det går inte- försöker med hängslen och livrem fundera på allt. Kom idag på att jag har ju jobb snart och förutsättningarna ändras ju radikalt MEN även om jag ringer fordringsägare så måste al

ALLA ta tillbaka från KF för att de ska avsluta sin utredning och kommande utmätning.
Upp som en sol och fann energin för krascha igen...jobbiga svängningar.
Har fått 2 utslag och postar i morgon 6 nya kuvert. Så om 2 veckor har jag 8 utslag och 16 till väntas...om de skickar in.
En del skickar in månadsvis till KF vilket blir jätte mkt på en skuld om 370k.

Någon som orkar läsa, ge råd och insikt till en vars hjärna rullar runt.
Merci.

Vad sa dom på KF?
Vad är bilen värd?
Jag har skuldsanering och beroende av bil till jobbet. Den är värd 18 000 och den har jag fått behålla. Det där med boendet kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.

Ringde igår och pratade med handläggaren. Hon sa att utslagen kommer för att många bolag skickar in skulderna jag har för att säkerställa de får del av kakan. Överlag bra känsla av samtalet, men vart så slut satt och sov de tre timmarna jag hade kvar på jobbet.

ny2018, hoppas på positiva nyheter för dig idag!!!
Tack!
Blev inget besked idag så ovissheten fortsätter.

Följer jag med då mitt är i Göteborg tror jag, då det stog Göteborg på bekräftelsen att ansökan var mottagen.

Mitt första hade Malmö hand om.
Vad sa dom på KF?
Vad är bilen värd?
Jag har skuldsanering och beroende av bil till jobbet. Den är värd 18 000 och den har jag fått behålla. Det där med boendet kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.

Osäkert med bilen.
Ringde samtliga 23 fordringsägare idag och frågade ett varv till vad de kan göra för mig nu när jag fått jobb. Spelet har ju ändrats. Men först i jan -2019 får jag min första fulla månadslön. Helt otroligt hur glada och hjälpsamma många var.

Så om jag betalar in sammanlagt 17 000 kr nästa vecka på det som finns så återkallar samtliga som skickat till kf och de har gett mig sjysta avbetalningar, omstart av ett lån mm från december.
Såååå jag bestämmer mig för att sälja bilen även till skambud, köpa en annan för 20' och löser detta. Allt hänger på att bilen säljs på en vecka. Där ber jag mina änglar om hjälp- på riktigt.

En mkt märklig människa som tyckte jag hellre skulle ha skuldsanering (Lowell). Tackade för mig och ringde upp igen och pratade med en annan där och de beklagade och skulle självklart göra som de andra fordringsägarna.
Herregud, även om jag har lån på 1,5 milj och min årsinkomst blir ca 450' igen efter 1,5 år med "leva på lånade pengar liv" så ska jag inte ha vare sig sksn el utmätning.

Har tyvärr noll respons av de som står mig nära utan får tokiga kommentarer, "synd" att bilen säljs. Men hallå, mkt står på spel. Får nästan hjärtsnörp. Är ensamboende och delar inte mitt elände så det är: me, myself and I.

Senast ändrad:
När jag ringde och frågade betr min egen situation så nämnde jag detta och de hjälpte att ta fram beslutet.
Jag lär få det i brev snart.

Osäkert med bilen.

Har tyvärr noll respons av de som står mig nära utan får tokiga kommentarer, "synd" att bilen säljs. Men hallå, mkt står på spel. Får nästan hjärtsnörp. Är ensamboende och delar inte mitt elände så det är: me, myself and I.

Just den där oförståelsen från nära o kära har jag stött på i andra sammanhang (sjukdom) där ungefär liknande, pliktskyldigast, yttrats och sen tycker de att de är friskrivna från empati.
Men det kommer en dag när dessa människor drabbas av det ena eller andra själva och världen kanske rasar samman framför deras ögon. Om inte förr så sen hoppas jag att dessa människor ska få egen erfarenhet om vad bemötande och medmänsklighet kan betyda!
Menar inte att jag hoppas att dessa människor ska lida som en sorts personlig hämnd, men att få vetskap om hur det kan kännas att befinna sig i ett utsatt läge där man inte själv kan dra upp riktlinjerna för sitt mående och/eller framtiden och att det stöd som en annan medmänniska kan bidra med kan göra stor skillnad på hur man tacklar en svårighet!

MVH, f.d. cancersjuk, deprimerad, suicidal, trafikskadad av rödljuskörare och på ekonomiskt obestånd.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp