Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag är relativt ny här på forumet och läser era kommentar för fullt. Det jag märker mest är att många av er är så fruktansvärt positiva och kämpar så väl. På era kommentarer verkar ni vara precis likadan som mig själv. Varför skriver jag och läser i tråden ”skuldsanering” är givetvis för jag hoppas som så många andra på sanering efter spelproblem. Nog om mig. Jag mår bra varje dag att läsa era alla kommentarer, få stöd av mina föräldrar trots utmätning på ett alldeles för högt skuldsaldo. Ni alla som alltid kommer med positiva kommentarer och svar och bara vill väl, ni har min respekt och jag hoppas ni kan ge mig densamma! Kör hårt alla!!

Jag fick som jag trodde äntligen inledande nu men nu till min andra oro, vad är det nu som kan göra att jag får avslag?

Vaknade upp denna morgon till att även jag hade fått en kreditupplysning (Creditsafe) tagen på mig.

Jag inser att det är helt enkelt något jag får leva med att mina borgenärer kommer göra med jämna mellanrum... :(

Ja och det är ju förmodligen ingen som kommer tro att jag inte har gjort det medvetet. Så jag är mest troligt körd.

Snygg budget rådgivare jag fick! :mad:

...men var det aldrig något som togs upp i dialogen med skuldsaneringshandläggaren? Att Du även hade OB tillägg, vill säga?

Även om någon borgenär skulle inkomma med krav på omprövning, så skulle det mest troliga scenariot vara en förlängning av saneringen - inte att den skall hävas.

Som @Ny2018 skriver - det skall enormt mycket till för att en sanering skall hävas.

Vaknade upp denna morgon till att även jag hade fått en kreditupplysning (Creditsafe) tagen på mig.

Jag inser att det är helt enkelt något jag får leva med att mina borgenärer kommer göra med jämna mellanrum... :(
Jag vaknade upp till det samma.
Arvato.
Ska det inte finnas giltiga skäl att ta en kreditupplysning ?
Detta är just ett av de tillfällena som jag känner mig som i ett fängelse.

Jag vaknade upp till det samma.
Arvato.
Ska det inte finnas giltiga skäl att ta en kreditupplysning ?
Detta är just ett av de tillfällena som jag känner mig som i ett fängelse.

Arvato här med :) ! Vi följer varandra... :facejoy:

Tja, vi får leva med att det tas upplysningar på oss... Det är ju enda möjligheten för våra borgenärer att ”ha koll” på oss gällande våra inkomster, etc.
Så länge vi har skuldsaneringar, så har vi ju fordringar till våra borgenärer och då har dom rätten att löpande ta upplysningar på oss... Vare sig vi gillar det eller ej... :(

Arvato här med :) ! Vi följer varandra... :facejoy:

Tja, vi får leva med att det tas upplysningar på oss... Det är ju enda möjligheten för våra borgenärer att ”ha koll” på oss gällande våra inkomster, etc.
Så länge vi har skuldsaneringar, så har vi ju fordringar till våra borgenärer och då har dom rätten att löpande ta upplysningar på oss... Vare sig vi gillar det eller ej... :(
Finns det något lagstöd på detta.
Tänker på GDPR och att det måste finnas legitima skäl för en upplysning.
Jag kan tycka att det inte är ett legitimt skäl då min skuldsanering är en form av "domstolsbeslut"

Jag kan tycka att det inte är ett legitimt skäl då min skuldsanering är en form av "domstolsbeslut"

...men ett skuldsaneringsbeslut kan ju alltid omprövas alternativt upphävas om det finns anledningar för det. En anledning är ju just att inkomsten har ökat oerhört och man inte själv har begärt omprövning...
Hur ska våra borgenärer få veta detta om dom inte får lov att ta en upplysning på oss?

Personligen skiter ja fullständigt i om dom tar upplysningar på mig... Vadå fängelse känsla?
De enda dom kan se är just din inkomst...för övrigt ser dom ingenting om Dig & Ditt liv...

Lev... NJUT !! <3

Jag skulle tro att dom tar upplysningar efter varje deklaration för att se om inkomsterna har ändrats, just den biten känns ju legitim.

...men ett skuldsaneringsbeslut kan ju alltid omprövas alternativt upphävas om det finns anledningar för det. En anledning är ju just att inkomsten har ökat oerhört och man inte själv har begärt omprövning...
Hur ska våra borgenärer få veta detta om dom inte får lov att ta en upplysning på oss?

Personligen skiter ja fullständigt i om dom tar upplysningar på mig... Vadå fängelse känsla?
De enda dom kan se är just din inkomst...för övrigt ser dom ingenting om Dig & Ditt liv...

Lev... NJUT !! <3
Du har såklart helt rätt.
Det är nog för att jag är ärlig som jag känner så men inser att det finns andra som inte är det och därav deras koll av sina gäldenärer.

Tack Kimsan för kloka ord. ❤️

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp