- Meddelanden
- 1 509
- Mottagna reaktioner
- 1 026
- Poäng
- 867
Sweetie, jag köper ditt resonemang till fullo... vi är alla olika och hanterar saker & ting olika...
För mig var de dock tvärtom - att vara såå skuldsatt som jag var - var absolut horribelt. Hade extrem ångest när fakturorna ramlade in... Mot slutet... fick ja knappt luft och det kändes som en snara som drogs hårdare åt min strupe för var månad som gick...
Jag levde oxå med löneutmätning under ca 8 månader, men jag tror ärligt talat att jag hade tappat min mentala hälsa om de hade pågått under flera år... Jag hade aldrig fixat det ! Jag hade fullständigt gått under.
Nu är situationen helt annorlunda med skuldsanering. Jag gör ”rätt” för mig i enlighet med min betalplan och som alla mina borgenärer har godkänt.
Jag sparar det jag kan tack vare betalfria månader samt lite extra i form av semesterersättning samt milersättning.
Nu äntligen LEVER JAG IGEN!!!
På tal om något helt annat, du verkar ju vara en underbar person!

Jag förstår din känsla också och jag hade nog i ärlighetens namn inte heller stått ut med ett liv med utmätning på obestämd tid. Såklart är skuldsanering räddningen för många av oss!

Jag ska låta min tacksamhet som jag faktiskt känner ta större plats i vardagen så kanske jag också kommer känna mig fri innan den ultimata friheten sköljer över mig!

Jag är sååå otroligt stolt över henne !