Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick beslutad skuldsanering 6/4, men igår blev jag uppsagd med tre månaders uppsägningstid. Företaget har drabbats extremt hårt av Coronakrisen. Ska smälta detta idag och sedan
får jag väl kontakta min handläggare på skuldsaneringen får ev. justering av skuldsaneringen..... Kämpa på alla därute!
Vänta tills den vunnit laga kraft, ansök sedan om omprövning.

Fick beslutad skuldsanering 6/4, men igår blev jag uppsagd med tre månaders uppsägningstid. Företaget har drabbats extremt hårt av Coronakrisen. Ska smälta detta idag och sedan
får jag väl kontakta min handläggare på skuldsaneringen får ev. justering av skuldsaneringen..... Kämpa på alla därute!
Beklagar. Kronofogden har bra info på https://www.kronofogden.se/corona.html men det kanske du sett. Omprövning är vägen att gå, efter att skuldsanering är beslutad och lagakraftvunnen har man inte kvar "sin" handläggare längre utan är på sätt och vis avslutad.

Kan ngn snälla förklara för mig syftet med att inkassobolag stup i kvarten tar en upplysning på en. Jag förstår om man gör en inkomst koll en gång per år men som i detta fall med Intrum tar de en upplysning några dagar efter att jag blev beviljad skuldsanering och nu idag tar de en till när beslutet redan vunnit laga kraft för två veckor sedan. Blir så provocerad!!

Förstår det är drygt.... Undrar om de gör lika på slutet också, när skuldsaneringen är på väg att ta slut. Kan de komma och kräva olika saker dagen efter skuldsaneringen är slut eller är det definitivt game over för dom då?

Förstår det är drygt.... Undrar om de gör lika på slutet också, när skuldsaneringen är på väg att ta slut. Kan de komma och kräva olika saker dagen efter skuldsaneringen är slut eller är det definitivt game over för dom då?
Hoppas verkligen att det är game over och att man inte ska känna sig jagad av inkassobolag resten av sitt liv. Vore knasigt annars.

Är två år in i min skuldsanering och har inte haft några kreditbolag efter mig på väldigt länge. De ska inte komma tillbaka om två år, det är game over för dem. Tänker att GDPR och sådant borde hjälpa en i detta också?

Är två år in i min skuldsanering och har inte haft några kreditbolag efter mig på väldigt länge. De ska inte komma tillbaka om två år, det är game over för dem. Tänker att GDPR och sådant borde hjälpa en i detta också?

Det stämmer inte riktigt. Under pågående skuldsanering, så har borgenärerna rätten att kontrollera ens uppgifter via UC, etc för att hålla sig uppdaterade om att ens inkomster fortsatt är enligt beslut eller att de inte har ”rusat i höjden” i vart fall...
...men självklart får dom inte göra det när skuldsaneringen är klar. :)

Det stämmer inte riktigt. Under pågående skuldsanering, så har borgenärerna rätten att kontrollera ens uppgifter via UC, etc för att hålla sig uppdaterade om att ens inkomster fortsatt är enligt beslut eller att de inte har ”rusat i höjden” i vart fall...
...men självklart får dom inte göra det när skuldsaneringen är klar. :)
Men de kan jävlas och ta en upplysning precis på slutet.

Men de kan jävlas och ta en upplysning precis på slutet.

Om dom jävlas kan ja inte svara på. Det hoppas ja sannerligen inte att dom gör, men avslutas ens skuldsanering typ i april/maj precis efter uppdatering av föregående års inkomst, så kanske dom vill ta en upplysning för att just kolla hur ens inkomster såg ut.

Jag förväntar mig att jag kommer få några förfrågningar nu när min inkomst uppdaterades. Inget ja kommer gå ”bananas” över heller... :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp