Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Mina skulder är från ett spelmissbruk vilket klassas som en ”sjukdom” idag. När man kollar helheten så gör jag allt och utöver de för att ta mig vidare i mitt liv. Samt så är inte mina skulder så ”färska” när den färskaste skulden är från 2018 vilket är över 2 år sen. Men ja får se vad det blir för beslut och får jag avslag kommer ja förmodligen att överklaga...

Ja dom har gjort en helhetsbedömning tidigare och kommit fram till avslag då, får väl se vad det blir denna gång.

Oj fick du börja inleda den 10/12-19 men inte fått svar än om du fått skuldsanering elelr inte ? Är de första gången du söker ?
Japp första gången, känns inte så farligt. Har läst här om de som fått vänta betydligt längre. Tror att väntetiden enl kfs hemsida ligger på 7 mån nu, från inledande till besked. Men olika från kontor till kontor

Hej. Jag har en fråga angående skuldsanering. Om ja har fått börja inleda en skuldsanering den 2 mars i år, hur många veckor har de ca innan skuldsanering ”laga kraft” eller vad det heter? Innebär det att mina fordringsägare inte kan överklaga något mer eller hur funkar det? Samt vart kan man se om ens skuldsanering har laga kraft ?

Hej. Jag har en fråga angående skuldsanering. Om ja har fått börja inleda en skuldsanering den 2 mars i år, hur många veckor har de ca innan skuldsanering ”laga kraft” eller vad det heter? Innebär det att mina fordringsägare inte kan överklaga något mer eller hur funkar det? Samt vart kan man se om ens skuldsanering har laga kraft ?
De är många steg innan laga kraft.
Inledande som leder till en betalplan eller ett avslag, vexor till månader.
Betalplan, tre veckor för dig och borgenärena att godkänna alternativt motsätta sig. Det tar oftast längre tid än tre veckor då många borgenär struntar i sista datum.
Beroende på om din plan blir godkänd av alla eller om någon motsätter sig för då går det till en jurist och detta kan ta lång tid.
När allt är klart och om skuldsaneringem blir godkänd så är det tre veckor till laga kraft om ingen kommer in med en överklagan på beslutet.
Räkna med flera månader av processen.

Från inleda till laga kraft kan du för att inte bli besviken räkna 4-5mån

Vid inledande vad händer med de skulder man har på kronofogden, inkasso och övriga skulder som inte hunnit gå dit? Får de meddelande omgående att inledande skuldsanering påbörjats eller är det något jag ska meddela?

Vid inledande vad händer med de skulder man har på kronofogden, inkasso och övriga skulder som inte hunnit gå dit? Får de meddelande omgående att inledande skuldsanering påbörjats eller är det något jag ska meddela?
Vid inledande så publiceras det i Poit som alla bolag ska bevaka.
Kommer du på att du glömt uppge någon skuld så hade jag meddelat din handläggare för att underlätta processen. Vissa bolag kommer in med skulder i sista minuten så man vinner på att ha uppgett så många som möjligt själv
Alla skulder som uppkommit innan inledande ingår.

Senast ändrad:
Tar man stor hänsyn till gamla avslags anledningar när någon söker på nytt?

Dom gör ju en helhetsbedömning och det är väl en del av helheten.
Har det getts avslag nyligen borde inte så mycket ändrats..

Fick beslutad skuldsanering 6/4, men igår blev jag uppsagd med tre månaders uppsägningstid. Företaget har drabbats extremt hårt av Coronakrisen. Ska smälta detta idag och sedan
får jag väl kontakta min handläggare på skuldsaneringen får ev. justering av skuldsaneringen..... Kämpa på alla därute!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp