Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja eftersom han står med på det som medsökande.
Svärfar stog som medsökande på makens lån och det åkte med i makens sanering. ( först var det med, sen inte för som sagt svärfar visste inte hur man skulle gå tillväga och vad som kan ske om man gynnar en som man har skuld till. När vi fick reda på vad han gjort vart det panik men som sagt en snäll handläggare skrev bara med i betalplanen om det lite och att det hade ingen stor betydelse/inverkan på att skuldberget skulle minska drastiskt )
Av ren nyfikenhet vad gjorde svärfar?

Jag tror inte det är så faktiskt... det är väl inte förrän hon slutar betala på lånet som han blir involverad?

Självklart skulle det va med i din mans sanering om det var hans lån. Men i detta fallet är det Lilaros lån.

Självklart skulle det va med i din mans sanering om det var hans lån. Men i detta fallet är det Lilaros lån.

Jag är inte riktigt säker på att jag är huvudlåntagare för han hade mycket högre inkomst än mig så det låter troligare att vi tog han som huvudlåntagare men vi sökte det ihop i samband med beställning av möbler, så jag skrev in uppgifterna åt oss men han satt bredvid, och hade som sagt dubbelt min inkomst.. måste ringa och fråga.
Jag har bara valt att ta med lånet i mina utgifter i 1 år+ för att det var jag som föreslog det och ville ha en fin säng osv.

Jag är inte riktigt säker på att jag är huvudlåntagare för han hade mycket högre inkomst än mig så det låter troligare att vi tog han som huvudlåntagare men vi sökte det ihop i samband med beställning av möbler, så jag skrev in uppgifterna åt oss men han satt bredvid, och hade som sagt dubbelt min inkomst.. måste ringa och fråga.
Jag har bara valt att ta med lånet i mina utgifter i 1 år+ för att det var jag som föreslog det och ville ha en fin säng osv.
Ok, men är det hans lån och du står med på det så får du betala lånet även om han får sanering.

Jag har ett lån där min fru står som medsökande, det slutades aldrig att betalas in på det, vare sig under inledande eller nu när sanering är igång. Jag som inte ska gynna nån, min fru måste ju få betala sina skulder...

Spelar ingen roll om ni är "huvudlåntagare" eller vad man nu kallar det, man är solidariskt betalningsansvarig och bägge är låntagare fullt ut. Det borde inte vara värre än att man kontaktar banken det är frågan och och ber dom avisera låneinbetalningarna till den andra långivaren.

Spelar ingen roll om ni är "huvudlåntagare" eller vad man nu kallar det, man är solidariskt betalningsansvarig och bägge är låntagare fullt ut. Det borde inte vara värre än att man kontaktar banken det är frågan och och ber dom avisera låneinbetalningarna till den andra långivaren.

Okej, Man kan betala online! Men jag ska inte sluta betala något. Det är en skuld som syns på min uc som jag jobbar på att få bort.
Jag tror bara inte att han får mörka att han har den skulden om han ska redovisa skulder.

Okej, Man kan betala online! Men jag ska inte sluta betala något. Det är en skuld som syns på min uc som jag jobbar på att få bort.
Jag tror bara inte att han får mörka att han har den skulden om han ska redovisa skulder.

nej den ska han redovisa, med notering att det är en solidarisk skuld om det nu går.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp