Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag och mannen delar endast ett lån som jag har betalat sedan det togs 1,5 år sedan. Det är ikea, måste det stå med i mannens ansökan om skuldsanering?
Jag har ju skött den och om man skriver med den, får inte jag en anmärkning då när båda inte betalar och står på den? Har läst att all skulder ska stå med men jag vill gärna fortsätta betala den hellre än att få anmärkning. Går det?
Den ska stå med och du kommer få fortsätta betala på den precis som nu. Det blir bara att det kommer betalas snabbare :)

Ja jag har betalat 1200 kr per månad på det men han står medsökande.
Hmm om han står som medsökande vet jag inte om det ska vara med i hans ansökan... det är ju inte hans lån då det är du som är huvudlåntagare. Det är väl bara den dagen du släpper det som han blir betalningsskyldig?

Jag och mannen delar endast ett lån som jag har betalat sedan det togs 1,5 år sedan. Det är ikea, måste det stå med i mannens ansökan om skuldsanering?
Jag har ju skött den och om man skriver med den, får inte jag en anmärkning då när båda inte betalar och står på den? Har läst att all skulder ska stå med men jag vill gärna fortsätta betala den hellre än att få anmärkning. Går det?

Maken hade ett lån där hans far stod som medsökande och det skötte vi hela tiden fram till inledande av skuldsanering, sen fick vi inte betala mer för att inte gynna någon av dom som skulle ha pengar.
Det lånet togs upp i skulderna, svärfar fick brev hem från fogden dels när Nordea anmälde om lånet förmodligen (?) och sen när vi fick betalplanen fick han också den för att bestrida eller ej.
Han fick veta han skulle fortsätta betala även om vi fick sanering.
( men vad han gjorde sen är en sak som gav hicka och kunde äventyrat saneringen "morr" tur vi hade en bra handläggare alltså )
Så ja ert lån kommer tas med, du kommer ändå få fortsätta betala på det och sen hålla reda på när det är färdig betalt ( alla skulder har inte samma sluttid eller hur jag ska säga. Vissa betalas av fortare vid saneringen beroende på hur många procent som man ska betala )
Och även om han inte tar upp skulden vid ansökan så kommer den tas upp av ica när dom kollar poit.
Men du kommer inte få en prick eller så.

Maken hade ett lån där hans far stod som medsökande och det skötte vi hela tiden fram till inledande av skuldsanering, sen fick vi inte betala mer för att inte gynna någon av dom som skulle ha pengar.
Det lånet togs upp i skulderna, svärfar fick brev hem från fogden dels när Nordea anmälde om lånet förmodligen (?) och sen när vi fick betalplanen fick han också den för att bestrida eller ej.
Han fick veta han skulle fortsätta betala även om vi fick sanering.
( men vad han gjorde sen är en sak som gav hicka och kunde äventyrat saneringen "morr" tur vi hade en bra handläggare alltså )
Så ja ert lån kommer tas med, du kommer ändå få fortsätta betala på det och sen hålla reda på när det är färdig betalt ( alla skulder har inte samma sluttid eller hur jag ska säga. Vissa betalas av fortare vid saneringen beroende på hur många procent som man ska betala )
Och även om han inte tar upp skulden vid ansökan så kommer den tas upp av ica när dom kollar poit.
Men du kommer inte få en prick eller så.
Även om det är hennes lån och han ska söka sanering?

Även om det är hennes lån och han ska söka sanering?

Ja eftersom han står med på det som medsökande.
Svärfar stog som medsökande på makens lån och det åkte med i makens sanering. ( först var det med, sen inte för som sagt svärfar visste inte hur man skulle gå tillväga och vad som kan ske om man gynnar en som man har skuld till. När vi fick reda på vad han gjort vart det panik men som sagt en snäll handläggare skrev bara med i betalplanen om det lite och att det hade ingen stor betydelse/inverkan på att skuldberget skulle minska drastiskt )

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp