Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hörni....
Idag låg det en stor och tjock kuvert från KFM i brevlådan:)!!! Tjohooooo!
Det tog ganska exakt 7 veckor från inledande. Har nu läst igenom förslaget nu och det ser bra ut! Sakligt och tydligt formulerat. Trodde det skulle stå mycket detaljer från mitt personliga brev, men så var det inte alls. Kände inte att jag blev ”blottad” fullt ut om ni förstår vad jag menar;) Dock fick jag en chock att den totala skulden var på 1.7 milj och inte 1,5 milj. Är lite frågande till två skulder som jag behöver kolla upp om det stämmer. Problemet är att alla ligger på inkasso och i förteckningen är det få i antal som hänvisar till ursprungsskulden. Hursom så får borgenärerna 45% tillbaka utifrån denna beräkning.

Puh så jädrans skönt det känns även om resan inte är över än....

Hörni....
Det tog ganska exakt 7 veckor från inledande. Har nu läst igenom förslaget nu och det ser bra ut! Sakligt och tydligt formulerat. Trodde det skulle stå mycket detaljer från mitt personliga brev, men så var det inte alls. Kände inte att jag blev ”blottad” fullt ut om ni förstår vad jag menar;) Dock fick jag en chock att den totala skulden var på 1.7 milj och inte 1,5 milj. Är lite frågande till två skulder som jag behöver kolla upp om det stämmer. Problemet är att alla ligger på inkasso och i förteckningen är det få i antal som hänvisar till ursprungsskulden. Hursom så får borgenärerna 45% tillbaka utifrån denna beräkning.

45% tror jag är ganska ovanligt mycket faktiskt. Skulle gissa att snittet är kring 15%

Hörni....

Stort Grattis:):)
Hur mycket kommer du betala i månaden ?

Hörni....

Har du haft kontakt med en budget skuldrådgivare.
De kan plocka fram allt angående alla skulder om du inte har sparat allt. I mitt förslag var det en del osanna uppgifter.
Härlig läsning. ❤️

Har du haft kontakt med en budget skuldrådgivare.
De kan plocka fram allt angående alla skulder om du inte har sparat allt. I mitt förslag var det en del osanna uppgifter.
Härlig läsning. ❤️
Nej, kände att det inte behövdes. Har sparat alla betalningsföreläggande sedan 1,5 år. Annars tänker jag ringa inkassobolaget för att ta reda på vilket låneföretagen de köpte skulden ifrån.

Verkligen härlig läsning hur galet det än låter;)! Blir varm om hjärtat när jag ser KFMs logga numera när jag är på vift i storstan. Gudarna ska veta att deras jobb inte är enkelt! Ändå har jag alltid fått ett trevligt och respektfull bemötande av varje kotte jag har varit i kontakt med de senare 1,5 åren. Så oerhört tacksam oavsett utgång av skusan:)! Tänk att det kan vända från skräck till värme och kärlek❤️!

Ja man blir ju det.
Lever med ständig press o klara ekonomin.
Man är otroligt sårbar och tar lätt illa vid sig över ekonomin.
Nästa vecka ska vi träffas på jobbet och gå ut.
Får lite ångest över det om jag har råd:(
Egentligen inte måste spara varje krona men vilket liv blir det att aldrig kunna göra nått kul o umgås med människor.
Kan ju inte bara jobba o vara hemma heller.
Har resan att se framemot i alla fall men den är längre fram.
Vi får kämpa o peppa varandra❤️
Ja, sådant är ångestfyllt. Vi ska ut med jobbet om två veckor och jobbet bidrar med en summa till detta (som gott och väl hade räckt om vi hade valt ett normalt ställe). Nu ska vi till ett dyrare ställe så vi får betala en del själva, plus drycker. Vi har fått förbeställa och de flesta har valt den ”stora menyn”, men jag har absolut inte råd med mer än ”lilla menyn”, utan det dryckeslaget de rekommenderar. Jobbigt!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp