- Meddelanden
- 131
- Mottagna reaktioner
- 76
- Poäng
- 197
Har du kontaktat handläggaren och frågat?Så märkligt att alla får sina så fort när jag väntat sen 31/7!
Såå irriterande att inget ens är klart :-/
Har du kontaktat handläggaren och frågat?Så märkligt att alla får sina så fort när jag väntat sen 31/7!
Såå irriterande att inget ens är klart :-/
Ja det har jag. Skrev om det lite tidigare i denna tråd.Har du kontaktat handläggaren och frågat?
HejJa det har jag. Skrev om det lite tidigare i denna tråd.
Inväntar fortfarande in svar från dom som jag har skulder ifrån. Vilket jag tycker är lite märkligt efter så lång tid efter inledande.
Drygt 2 mån sen inledande nu.
Ingen aning faktiskt inte hört ett ljud om någonting sen inledandet.Hej
Det kan vara så att en skuld övertagit av ett annat inkassobolag, då har de också fyra veckor på sig att svara.
Hej!
Jag har en fråga angående invändningar vid skuldsanering. Min sambo har inledande och fått betalningsplan, nu har handläggaren hört av sig och berättat att en borgenär har en invändning på att hon har förmånsbil (vilket hon måste ha, enligt sitt arbete, hon arbetar inom en bilkoncern). Handläggaren har pratat med hennes chef som intygar att hon har den billigaste bilen och att alla inom detta företag måste ha förmånsbil. Hur vanligt är det att borgenärerna drar tillbaka invändningen när de får en förklaring till sin fråga...så seg väntan om det hela dras upp till juristerna på KF....
Vid skuldsaneringsansökan är det vanligt att vissa inkassoföretag invänder mer alla möjliga och omöjliga argument. Jag har känslan av att de ofta kammar noll och skuldsaneringen beslutas.Varierar nog. På tidigare arbete återtog jag aldrig någon invändning. Invände oftast på rena sakfel i utredningen
Vad menar du med återtog aldrig någon invändning? Att du beslutade om skuldsanering trots invändning?Varierar nog. På tidigare arbete återtog jag aldrig någon invändning. Invände oftast på rena sakfel i utredningen
Vad menar du med återtog aldrig någon invändning? Att du beslutade om skuldsanering trots invändning?
Nu minns jag och minns också hur upprörd jag blev, då jag anser att det var ett förhastad beslut! Om TS någonsin ska gå emot KFM så är väl ditt ärende ett av dem. Bra att du står på dig och orkade gå vidare med en överklagan. Håller alla tummar och tår för att du ska få skuldsanering, antingen nu med hjälp av TS eller vid en andra ansökan! Heja dig!!!Hej @Dilbah
Ja, TR jobbar och det är bra. En fordringsägare överlåter till TR att fatta beslut en annan går på KF's linje- avslag.
Jag fick inledande men var ärlig och meddelade min sista anställningsdag - beslut om avslag togs samma dag jag meddelade.
Motivering...intressant läsning och den har jag så klart angett i min överklagan.
Det gick inte enl KF att förutsäga min ekonomi utan jobb, pang, boom, avslag samma dag.
Började jobba igen i augusti och jag kommer att ljuga mig blå...om frågan om jobb uppkommer igen. Så länge jag jobbar jobbar jag. Kommer inte att meddela "I god tid".
Kan tillägga att det var inte en erfaren handläggare som hade min ansökan. En 25- årig juridikstuderande som KF tagit in för att avhjälpa balansen. När jag ringde och fick prata med en erfaren handläggare fick jag höra "oj, det var ett märkligt beslut, det verkar inte ok, överklaga". Intressant, eller hur.
Om jag får avslag av TR skickar jag in en ny ansökan om skusan samma dag.
Så kan det gå.