- Meddelanden
- 142
- Mottagna reaktioner
- 96
- Poäng
- 257
Nopp inte hört något. I mitt beslutet om inledande stod det att förslaget skulle komma efter 5-7 veckor. Samtidigt går det att läsa härinne att dem flesta har fått det efter 30 dagar. Så nu är det en nervös väntan må jag säga. Skulle vara så himla skönt och ”passera” fas 2. Då vet man att KFMs utredning är klar och att de tror på detta. Att vi får olika snabbt besked om det gått vidare till förslag om skuldsanering kan ju bero på flera olika saker. T e x att nämnda borgenärer inte inkommit med skulder, handläggaren inte hunnit knåpa ihop en presentation, handläggaren sjuk osv.
ELLER att man har fått avslag!!
Är nervös varje dag denna vecka när jag ska öppna brevlådan. Målat fan på väggen och tänker att om brevet från KFM inte är tjock så är det avslag. Inte lätt det här. Vill heller inte ringa eller maila min handläggare för att kolla status, då jag är rädd för svaret och drar istället långsamt ut på lidandet. Dessutom kände jag inte att jag ”connectade” med min handläggare på så vis att jag känner mig trygg för att ringa vid minsta lilla oro. Detta trots att hen gör sitt jobb och har tidigare svarat korrekt och tydligt på mina mail kring andra frågor jag har haft. Men just denna fråga om avslag eller ej vågar jag mig inte på. Usch
Hej, du o jag fick inledande bara med 2 dagars mellan rum och idag fick jag mitt förslag till skuldsaneringNopp inte hört något. I mitt beslutet om inledande stod det att förslaget skulle komma efter 5-7 veckor. Samtidigt går det att läsa härinne att dem flesta har fått det efter 30 dagar. Så nu är det en nervös väntan må jag säga. Skulle vara så himla skönt och ”passera” fas 2. Då vet man att KFMs utredning är klar och att de tror på detta. Att vi får olika snabbt besked om det gått vidare till förslag om skuldsanering kan ju bero på flera olika saker. T e x att nämnda borgenärer inte inkommit med skulder
Så nu hoppas jag att det kan gå hela vägen . Jag förstår hur du känner då jag också kände så plus att min handläggare var rak och kortfattad. Men i skuldsanerings förslaget har hen varit ödmjuk och förstående. Jag håller tummarna på att du också får ditt skuldsanerings förslag snart då jag vet att det är jobbigt och oroligt att vänta.
. Antingen dröjer det lite för att handläggaren knåpar ihop ett förslag eller så skriver hen en motivering till avslag. Mina orostankar går kors och tvärs. Ska jag tolka denna väntan som positiv om jag tänker att KFM borde vara snabba om det är ett avslag eller att KFM prioriterar alla förslag och låter avslagen ligga kvar. Vill bara få ett besked oavsett vad det blir.