Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nopp inte hört något. I mitt beslutet om inledande stod det att förslaget skulle komma efter 5-7 veckor. Samtidigt går det att läsa härinne att dem flesta har fått det efter 30 dagar. Så nu är det en nervös väntan må jag säga. Skulle vara så himla skönt och ”passera” fas 2. Då vet man att KFMs utredning är klar och att de tror på detta. Att vi får olika snabbt besked om det gått vidare till förslag om skuldsanering kan ju bero på flera olika saker. T e x att nämnda borgenärer inte inkommit med skulder, handläggaren inte hunnit knåpa ihop en presentation, handläggaren sjuk osv.
ELLER att man har fått avslag!!

Är nervös varje dag denna vecka när jag ska öppna brevlådan. Målat fan på väggen och tänker att om brevet från KFM inte är tjock så är det avslag. Inte lätt det här. Vill heller inte ringa eller maila min handläggare för att kolla status, då jag är rädd för svaret och drar istället långsamt ut på lidandet. Dessutom kände jag inte att jag ”connectade” med min handläggare på så vis att jag känner mig trygg för att ringa vid minsta lilla oro. Detta trots att hen gör sitt jobb och har tidigare svarat korrekt och tydligt på mina mail kring andra frågor jag har haft. Men just denna fråga om avslag eller ej vågar jag mig inte på. Usch
Nopp inte hört något. I mitt beslutet om inledande stod det att förslaget skulle komma efter 5-7 veckor. Samtidigt går det att läsa härinne att dem flesta har fått det efter 30 dagar. Så nu är det en nervös väntan må jag säga. Skulle vara så himla skönt och ”passera” fas 2. Då vet man att KFMs utredning är klar och att de tror på detta. Att vi får olika snabbt besked om det gått vidare till förslag om skuldsanering kan ju bero på flera olika saker. T e x att nämnda borgenärer inte inkommit med skulder
Hej, du o jag fick inledande bara med 2 dagars mellan rum och idag fick jag mitt förslag till skuldsanering :) Så nu hoppas jag att det kan gå hela vägen . Jag förstår hur du känner då jag också kände så plus att min handläggare var rak och kortfattad. Men i skuldsanerings förslaget har hen varit ödmjuk och förstående. Jag håller tummarna på att du också får ditt skuldsanerings förslag snart då jag vet att det är jobbigt och oroligt att vänta.

Hej, du o jag fick inledande bara med 2 dagars mellan rum och idag fick jag mitt förslag till skuldsanering :) Så nu hoppas jag att det kan gå hela vägen . Jag förstår hur du känner då jag också kände så plus att min handläggare var rak och kortfattad. Men i skuldsanerings förslaget har hen varit ödmjuk och förstående. Jag håller tummarna på att du också får ditt skuldsanerings förslag snart då jag vet att det är jobbigt och oroligt att vänta.
Grattis till förslaget:)!
Ja du det ekade tomt i brevlådan idag med:(. Antingen dröjer det lite för att handläggaren knåpar ihop ett förslag eller så skriver hen en motivering till avslag. Mina orostankar går kors och tvärs. Ska jag tolka denna väntan som positiv om jag tänker att KFM borde vara snabba om det är ett avslag eller att KFM prioriterar alla förslag och låter avslagen ligga kvar. Vill bara få ett besked oavsett vad det blir.

Inledande 31/7 och mailade nu och frågade. Inget förslag upprättat och borgenärerna uppmanas anmäla sin fordran?!! Är detta normalt?
Hade med nån privat skuld också och dom har fått brev om att anmäla skulden för lääänge sedan.

Inledande 31/7 och mailade nu och frågade. Inget förslag upprättat och borgenärerna uppmanas anmäla sin fordran?!! Är detta normalt?
Hade med nån privat skuld också och dom har fått brev om att anmäla skulden för lääänge sedan.
Det var samma för mig, några borgenär som inte svarade i tid och fick påminnelse x flera. Märkligt befarande då vi gäldenär alltid måste inkomma med svar enligt sista datum.

Det var samma för mig, några borgenär som inte svarade i tid och fick påminnelse x flera. Märkligt befarande då vi gäldenär alltid måste inkomma med svar enligt sista datum.

Alternativet till att tjata in skulderna är att borgenärer som missat i stället genom överklagande och ett varv hos tingsrätt skulle få med skulden, gissar något halvårs extra tid

Alternativet till att tjata in skulderna är att borgenärer som missat i stället genom överklagande och ett varv hos tingsrätt skulle få med skulden, gissar något halvårs extra tid
Ja men en sista datum borde gälla för såväl borgenär som gäldenärer.

Vad jag förstått så ska man fortsätta enligt betalplanen tills överklagan är klar. Blir det avslag därefter så tillfaller de pengarna som betalts in kfm för att betala av på ditt skuldsaldo.
Hej båda. ( @Dilbah )
Nej, betalning gällande skusan avstannar vid insänd överklagan. Under tiden ingen utmätning.
Jag är i den fasen och ringde och kontrollerade mkt noga.
Överklagan insänd och reggad 3 juli. Tingsrätten arbetar med fallet vad jag har förstått då de sänt ut förfrågningar till fordringsägare. Jag har blivit delgiven via mail vad svaren blev.

Antar att jag får slutbesked i november.

Hej båda. ( @Dilbah )
Nej, betalning gällande skusan avstannar vid insänd överklagan. Under tiden ingen utmätning.
Jag är i den fasen och ringde och kontrollerade mkt noga.
Överklagan insänd och reggad 3 juli. Tingsrätten arbetar med fallet vad jag har förstått då de sänt ut förfrågningar till fordringsägare. Jag har blivit delgiven via mail vad svaren blev.

Antar att jag får slutbesked i november.[/QUOTE

Jo, men det måste ha varit du som skrev om det tidigare och det var det jag mindes när jag skrev mitt tidigare inlägg för att få det bekräftat att jag uppfattade saken rätt. Det har dragit ut på tiden må jag säga och trodde inte att TS ansträngde sig så mycket utan gick oftast på KFMs linje med hänvisning till att de litar på KFMs utredning. Tror du din överklagan kan gå igenom? Och du får behålla din lön när allt ”står stilla”?

Fick du avslag före eller efter inledande och vad var orsaken?

Överklagat mitt avslag på skuldsaneringsansökan idag, får vi se vad som händer!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp