Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Två frågor...

1. Min flickvän får 10500 i CSN (bidrag + lån) och har utöver det en snittinkomst per månad (timanställd) på 5000kr. Som jag förstått det ska jag ange 5000kr som hennes inkomst då CSN inte räknas. Stämmer detta eller är det någon av delarna, bidrag eller lån, som räknas in i hennes inkomst?

2. Jag har privata skulder till två personer. Hur anger jag deras skulder? Skriver namn/efternamn och kontaktuppgifter till dem bara?

Tänkte skicka in innan veckans slut... nervöst :)

Ja en del konstigheter får man se och höra då och då.
Fick ta besök förra veckan av 2 sambos som var jättearga för att dom fått avslag på skuldsanering. Bägge hade ganska låga inkomster, under 50 brutto tillsammans, och hade väl tillsammans närmare miljonen i skulder, skulden ökade rejält trots löneutmätningar. Dom hade inte med beslutet så jag fick ringa skuldsaneringsteamet och be dom maila över, och bad dom ge mig en kortversion över rättsläget och motiveringen. Bägge hade haft skuldsanering som tog slut 2014 tror jag..
Med det tyckte jag inte det var så konstigt med ett avslag..

Men i övrigt ser man mycket udda..
Så sorgligt. De har klarat av en skuldsanering enligt den gamla modellen för att sen hamna i skiten igen och inte förstå att det blir ett avslag.

Vet inte om jag fått detta på bakfoten men kan det inte vara så att du fick avslag för att skulderna inte är så höga? Tolka mig inte fel nu, 500 tusen är hemskt mycket pengar men om dom drar 9000 kr varje månad är du skuldfri om ca 5 år om jag räknat rätt. Hade du inte varit skuldfri efter 10-15 år med utmätning hade det varit större chans att du blivit beviljad. (Tror det är så det fungerar)
Tror du att jag är skuldfri om 5 år, trots att alla räntor tickar på? Hoppas du har rätt!

Tror du att jag är skuldfri om 5 år, trots att alla räntor tickar på? Hoppas du har rätt!
Jag tror också det... inte om 5 år men 6-7 lätt! Jag har betalt ca 350.000 på mindre än 2 år. Pynta in extra är det som gäller om man vill bli skuldfri :)

Jag tror också det... inte om 5 år men 6-7 lätt! Jag har betalt ca 350.000 på mindre än 2 år. Pynta in extra är det som gäller om man vill bli skuldfri :)
Åh, det låter fantastiskt! Jag såg 25 år framför mig med löneutmätning....
Hur mycket fick du i löneutmätning per månad att betala?

Åh, det låter fantastiskt! Jag såg 25 år framför mig med löneutmätning....
Hur mycket fick du i löneutmätning per månad att betala?
Först betalade jag ca 11500/mån sen 13500/mån. Utöver det körde jag snöbollsmetoden, gick snabbare än jag trodde och man blir peppad när man ser det minska :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp