Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Alltså idag har det gått 3 v sen jag fick beslutet om godkänd skuldsanering , idag borde varit sista dagen för ett överklagande. Hur snabbt borde man få veta om ngn överklagat ? Nervös som få
Skulle gissa inom någon vecka

Alltså idag har det gått 3 v sen jag fick beslutet om godkänd skuldsanering , idag borde varit sista dagen för ett överklagande. Hur snabbt borde man få veta om ngn överklagat ? Nervös som få

Jag ringde till kronofogden och kollade när det hade gått tre veckor. Och då fick jag besked om att inga överklagande kommit in och att den var godkänd.

Några dagar senare kom pricken på uc och efter en vecka till så försvann alla skulder på kronofogdens sida.

Tackar som frågar bästa Du! Allt bara bra här. :) Imorgon har det gått 6 veckor sedan betalplanen skickades ut & jag har inte hört någonting... Man går ju lite som ”i väntans tider”... typ ! :p
Det var lite långsammare handläggning nu känns det som då det ska inkomma med invändningar inom tre veckor. Tänker dock att det inte kommit några då borde hört något vid detta laget.

Frågar åt en vän.
Om man har 1.000.000 i skulder till KFM som är 2 år gamla. Man studerar dvs har bara CSN.
Är det en idé att då söka skuldsanering?
Min fråga är alltså framförallt om studier är fördel eller nackdel om man ska söka sanering?

Frågar åt en vän.
Om man har 1.000.000 i skulder till KFM som är 2 år gamla. Man studerar dvs har bara CSN.
Min fråga är alltså framförallt om studier är fördel eller nackdel om man ska söka sanering?
Det är nog en nackdel tror jag då den framtida inkomsten är osäker och att man kanske tycker att studera istället för att jobba med den skuldbördan ej är skäligt.

Det var det jag också trodde, men han fick sparken från sitt arbete (min kollega) eftersom att han hade skulder.
Du får inte ha så höga skulder enligt dom nya lagkraven. Så eftersom han blev av med sitt jobb bestämde han sig för att börja studera istället.

Det var det jag också trodde, men han fick sparken från sitt arbete (min kollega) eftersom att han hade skulder.
Du får inte ha så höga skulder enligt dom nya lagkraven. Så eftersom han blev av med sitt jobb bestämde han sig för att börja studera istället.
Ja, det är såklart ett bra argument att han fick sparken.
Det är väl bara att söka och se vad som händer.

Det var lite långsammare handläggning nu känns det som då det ska inkomma med invändningar inom tre veckor. Tänker dock att det inte kommit några då borde hört något vid detta laget.

Om jag har förstått det rätt, så gäller det TRE veckor från det att borgenärerna har skickat in delgivningskvittot och alla är tydligen inte så snabba med att göra just det... :( En hel del borgenärer får ofta jagas...
Min handläggare sa att han skulle höra av sig om invändning inkom. Så länge han inte hörde av sig, så skulle jag sitta ”lugnt i båten”, så det är precis det jag gör. :)

Ps. Om inte jag missminner mig, så fick väll Din handläggare just jaga på någon/några borgenärer som inte återkopplade gällande just Din skuldsanering... ?!

Senast ändrad:
Frågar åt en vän.

Dessvärre tror jag oxå att det är precis så som @Ny2018 anger. Har läst om flera som studerar och som just fått avslag med motiveringen att ”det är svårt att fastslå den framtida inkomsten”. Man är helt enkelt välkommen att ansöka igen när utbildningen är klar och ny inkomst är fast ställd.

Har även läst om några som sökt skuldsanering, men vars partner har studerat och även då har fått avslag med just motiveringen att det är svårt att fastslå en legitim betalningsförmåga.

Mycket info, om än lite gamla trådar, finns att läsa inne på ”Fattiga Riddare”.

Dessvärre tror jag oxå att det är precis så som @Ny2018 anger. Har läst om flera som studerar och som just fått avslag med motiveringen att ”det är svårt att fastslå den framtida inkomsten”. Man är helt enkelt välkommen att ansöka igen när utbildningen är klar och ny inkomst är fast ställd.

Har även läst om några som sökt skuldsanering, men vars partner har studerat och även då har fått avslag med just motiveringen att det är svårt att fastslå en legitim betalningsförmåga.

Mycket info, om än lite gamla trådar, finns att läsa inne på ”Fattiga Riddare”.
Argumentet att partnern studerar ska inte hålla så får man avslag pga det ska man överklaga. Däremot anser de att man ska prövas på arbetsmarknaden en tid efter avslutade studier, så när man själv studerar blir det avslag.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp