Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är sant! Jag drog kanske till lite med 18, men det ligger omkring 15-18. Har så sällan en ”normal” månad. Det kan variera beroende på vabb och högre räkningar som kommer då och då. Den här månaden fick jag pengar från försäkringskassan som inte hunnit bli dragna från min lön, så nästa månad blir tuffare. Vi betalar säkert 5000-6000 bara till bensin i månaden så en 10000 kvar efter det till mat, barnens utgifter, övriga utgifter är ju inte superfett men vi lever helt ok. Jag har 34000 i mån och betalar 31% i skatt typ.

Det är sant! Jag drog kanske till lite med 18, men det ligger omkring 15-18. Har så sällan en ”normal” månad. Det kan variera beroende på vabb och högre räkningar som kommer då och då. Den här månaden fick jag pengar från försäkringskassan som inte hunnit bli dragna från min lön, så nästa månad blir tuffare. Vi betalar säkert 5000-6000 bara till bensin i månaden så en 10000 kvar efter det till mat, barnens utgifter, övriga utgifter är ju inte superfett men vi lever helt ok. Jag har 34000 i mån och betalar 31% i skatt typ.

Vi skulle tom ha möjlighet att jämka lite längre fram (jag vågar inte nu, vill inte riskera skatteskuld), eftersom räntorna på bolånet är så pass höga.
Det sköna i detta är att slippa ångesten över alla jäkla kreditlån, att bara betala helt vanliga räkningar såsom el, vatten, bredband. Det känns som att vi redan börjat om från början. Vi tänker att vi kommer kunna börja pensionsspara när detta är över och att den här typen av sanering lärt oss att leva billigt. Det kan vara bra erfarenheter att ha med sig senare (och tänk så miljövänliga vi är!).

Vi skulle tom ha möjlighet att jämka lite längre fram (jag vågar inte nu, vill inte riskera skatteskuld), eftersom räntorna på bolånet är så pass höga.
Det sköna i detta är att slippa ångesten över alla jäkla kreditlån, att bara betala helt vanliga räkningar såsom el, vatten, bredband. Det känns som att vi redan börjat om från början. Vi tänker att vi kommer kunna börja pensionsspara när detta är över och att den här typen av sanering lärt oss att leva billigt. Det kan vara bra erfarenheter att ha med sig senare (och tänk så miljövänliga vi är!).

Detta fixar Ni ❤️

Tack! Jag bevakar lånforum mycket för att kunna följa dig i din process. Håller tummar och tår för lånforums peppigaste användare som får så många av oss att må lite bättre ❤️

Åhhh ja blir djupt rörd & innerligt glad över Dina vackra ord... tackar allra ödmjukast !!! ❤️

Bra jobbat!
Blir säkert lättare att ta beslut när det gått ett tag.

Dom är inte insatt i det, rådet från banken förstår jag när det gäller att skydda egendomen.

Sedan har man förmodligen inte tänkt däremot på målet för henne var att få skuldsanering efter det.

Som jag förstår det så fanns det 230 i lån. Bostad värt 400k.

Tror banken kan ha räddat bostaden helt ärligt. Hade ändå varit 50k lågt räknat som kunnat gå till skulderna som hade varit hennes del.

I stora hela hade ju dock 50k på hennes skuld inte förändrat skuld situationen. Finns det dock barn med i bilden så lär dom dock inte utmätt fastigheten.

Beror väl på handläggare, tycker KF handläggare verkar ha lite väl stor makt och inte verkar ha tydliga riktlinjer . Är säkerligen svårt då varje ärende är unikt.

Men att få skuldsanering verkar helt klart vara ett lotteri.
KF utmäter inte bostad om det inte finns ett övervärde. 50 000 kr är inget om du har över 1 mille. Pratade med KF om detta igår igen och det råder inga tvivel om detta. Det finns dessutom EU direktiv. Ge bort i gåva?
Banken har inte agerat rätt enligt mig och jag tycker: upphäv gåvan och undersök själv hos KF, ring...överklaga beslutet om det blir nej igen skicka omgående in en ny ansökan om skuldsanering.
Prata med någon högre upp i banken,spela in samtal!
Ge inte upp, ta kontroll och leta direktiv för bankanställda.

Hur länge har du varit spelfri Idapida och hur stora skulder har du? Jag har varit spelfri i sex månsder, skulderna har ökat till 1,6 milj nu och skickade med rådgivarens hjälp in ansökan i måndags. Sista lånet/missbrukade krediten var i augusti 2018. Två barn som inte är tonåringar ännu.
Vad tror ni som har varit med här länge?
Vart spelfri sen förra sommaren men fick ett återfall runt jul då det va en tuff tid för mig. Jag fyller år då och det va första julen utan mina föräldrar som avled ett år tidigare.

Idapida, är också ledsen för din skull och förstår din frustration. Tyvärr har jag inga bra erfarenheter av min största bolånebank Nordea, deras bemötande har varit under all kritik (annat lät det när vi vid ett tillfälle hade en rejäl summa på banken) i vår skuldsaneringsprocess. Ska byta bank ögonaböj när vi kan. Och inte till Swedbank.
Förödande att få fel råd i en ekonomiskt utsatt situation, även om jag förstår att banktjänstemän inte är några skuldrådgivare.
Hade man tagit reda på fakta innan så hade jag gjort annorlunda. Hade swedbank och dom ska jag inte längre ha kvar sen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp