Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, vi har två barn under 9 år. Vi fick fyra års betalning, jag betalar ca 9000 kr i månaden och min sambo 6000 (höjs senare till 7500 kr eller nåt sånt). Vi har höga boendekostnader pga ett dyrt bolån hos marginalen och bor i ett gammalt hus med oljepanna. Min sambo kör hyfsat långt till jobbet och betalar fortfarande på billånet, jag tror att det var det som gjort att han har något lägre belopp eftersom vi har ungefär samma inkomster och skuldbelopp.
Tack för ditt svar.
Vad får ni behålla efter boende, resor och barnomsorg och hur mycket får ni i buffertpeng?

Tack för ditt svar.
Vad får ni behålla efter boende, resor och barnomsorg och hur mycket får ni i buffertpeng?

Vi får 1000 kr var i buffert. Vi har kvar ca 16000-18000 tillsammans efter att allt är betalt, grovt räknat pga vab, sjukdom och några oplanerade räkningar. Det går bra, men svårt att lägga undan några pengar till större utgifter. Vi betalar en hel del i bensinkostnader (och det lär inte minska, tack mp).

Usch så jobbigt för Dig...så har inte jag alls känt denna resa. Går in i vecka 21 nu sedan jag skickade in min ansökan och för mig har det varit helt lugnt, men de e klart; nu börjar det allt bli litta nervöst/pirrigt... :)
Hoppas innerligt att det går vägen för Dig, så Du kan få lite lugn i Din arma kropp och själ... :oops:

Det största problemet för mig var att jag inte hann fixa ett eget boende innan anmärkningarna vällde in. Jag har privata skulder som jag måste betala separat för att inte sätta andra i skiten, så jag kommer inte kunna flytta utan skuldsanering. Har ingen möjlighet med löneutmätning. Dem två fria månaderna med skuldsanering hade gett mig tillräcklig med buffert för att betala hyra någonstans… Det boende jag har nu är högst tillfälligt, oroamig mig mest för att bli hemlös just nu...

Vi får 1000 kr var i buffert. Vi har kvar ca 16000-18000 tillsammans efter att allt är betalt, grovt räknat pga vab, sjukdom och några oplanerade räkningar. Det går bra, men svårt att lägga undan några pengar till större utgifter. Vi betalar en hel del i bensinkostnader (och det lär inte minska, tack mp).
Jag förstår att det är tufft men att ni kommer klara det!
Hoppas ni kan göra avdrag för resorna sedan och se det som ett litet spsrande.

Man tar dom i tur och ordning, lyckas man komma fram till en skuldsaneringshandläggare på telefon så kommer det inte bli förtur, man fördröjer snarare lite genom att sysselsätta handläggare i telefon en stund :)
Ja jag förstod nästan det. Jag fick tipset att ringa ofta och fråga hur det går av en budget- och skuldrådgivare i min kommun men jag tyckte det lät lite för bra för att vara sant, det skulle bli ett väldigt ringande om alla gjorde så...

Förresten det har väl ingen betydelse om det är den vanliga eller den för företagare va? I min sambos fall handlar det om den för företagare på 3 år.

Förresten det har väl ingen betydelse om det är den vanliga eller den för företagare va? I min sambos fall handlar det om den för företagare på 3 år.

Nej det är samma, ringa och tjata hjälper inte där heller

Okej tack!
Vet du om det är kortare handläggningstid om man redan sökt en gång innan? Jag tänker om vissa uppgifter kanske sparas osv.

Ajälva handläggningen kanske tar någon timma kortare möjligen. Man har ingen förtur i kön

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp