Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Såg att det vid utskrift av ansökan till skusan finns med där man kan skriva om varför man är skuldsatt men ansöker man digitalt så finns det inte med:
Ni som anökt digitalt har ni mailat in ett personligt brev eller är det onödigt?
När jag gjorde ansökan i nov-16 så fanns det möjlighet bifoga personligt brev direkt. Har förstått att det inte ser riktigt lika ut idag. Jag skrev ett personligt brev, försökte hålla det kort men ändå att det viktigaste som jag ville ha fram kom med kring hur allt till slut lett till detta. Så det blev ungef en A4:a. Maken gjorde samma.
Jag tycker ju oxå att jag har lättare uttrycka mej i skrift just kring såna här saker.
Då när han ringde fr Skusan så utgick han delvis fr brevet o bara kollade om nått ändrats på den ekonomiska sida.

Spelar det "personliga brevet" någon egentlig roll i slutändan?
Jag med många andra bifogade inte ett ord utan tog allt muntligt vid som samtalen man hade med handläggaren (i mitt fall 2 långa samtal).
Menar inte att det kan skada heller men många tycks lägga en väldig tid och energi för att det skall låta "rätt"...
När jag gjorde ansökan i nov-16 så fanns det möjlighet bifoga personligt brev direkt. Har förstått att det inte ser riktigt lika ut idag. Jag skrev ett personligt brev, försökte hålla det kort men ändå att det viktigaste som jag ville ha fram kom med kring hur allt till slut lett till detta. Så det blev ungef en A4:a. Maken gjorde samma.
Så då han ringde fr Skusan så utgick han delvis fr brevet o bara kollade om nått ändrats på den ekonomiska sida. Tror det förfarandet ändrats lite. Åtminstone är det den känslan jag får när jag läst här på forumet.

Eftersom dom plockat bort funktionen när man söker på nätet känns det som att det inte är nåt nödvändigt.

Tack alla för svaren.
Jag skrev ett Word-dokument där jag beskrev min långa skuldsatthet och varför jag anser situationen uppkommit som jag mailade in så nu är det bara o vänta :folded:

Tack alla för svaren.
Jag skrev ett Word-dokument där jag beskrev min långa skuldsatthet och varför jag anser situationen uppkommit som jag mailade in så nu är det bara o vänta :folded:
Det känns ändå bättre då de tittar på ansökan innan de kontaktar en, att ens historia framkommer.

Jag skrev inget brev och blev beviljad skuldsanering.
Jag har läst i nyheterna att det är bra att ha en buffert på 50000 kr pga elpriserna men vem har det som har skuldsanering

Jag skrev inget brev och blev beviljad skuldsanering.
Jag har läst i nyheterna att det är bra att ha en buffert på 50000 kr pga elpriserna men vem har det som har skuldsanering
Inte så många, men det är inte så väldigt stor andel med skuldsanering som bor i eluppvärmda villor heller

Jag skrev personligt brev då jag innan inskickande kunde korrekturläsa och lägga till eller ta bort stycken. När kfm sedan ringde mig så var frågorna isolerade till det jag redan skrivit om i det personliga brevet men de ville ha lite mer ingående info, i och med att jag skrivit det personliga brevet behövde jag inte ta allt från scratch utan jag fick uppföljningsfrågor istället.
Det tyckte åtminstone jag var väldigt skönt.

Men vi alla är olika, det som fungerade bra för mig kanske fungerar sämre för någon annan :)
Spelar ingen roll alls, du skriver bara in skulderna och pratar när de ringer och svara ärligt det räcker inget brev det behövs inte.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp