Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fast nä har du ett telefonabonnemang som du betalar av en telefon på månadsvis och det fortfarande ligger kvar hos Telia så ingår ju inte det i skuldsanering utan betalas som vanligt

Det är ju på ett sätt ingen skuld så länge man sköter betalningarna, det är ju ett abonnemang med eventuell telefon inräknad i kostnaden.

Precis som alla andra löpande kostnader man har på abonnemang eller inte, dom ska man ju fortsätta betala och ingår inte i skuldsaneringen.

Det är ju på ett sätt ingen skuld så länge man sköter betalningarna, det är ju ett abonnemang med eventuell telefon inräknad i kostnaden.

Precis som alla andra löpande kostnader man har på abonnemang eller inte, dom ska man ju fortsätta betala och ingår inte i skuldsaneringen.
Du skrev det jag tänkte när jag skrev ”alla skulder” :)

Ville bara förtydliga det då personen med frågan skrev ”betalar till Telia” betalar man fortfarande till Telia har ju inte den skulden gått åt skogen ännu och ska betalas som vanligt.

Ok, jag vet folk som skickat in och blivit beviljade men ingen aning om hur stor vikt man lagt vid det. Jag menade att det inte kan skada som ytterligare information till beslutsfattaren.
Jag hade inga spelproblem men liksom dig en klar brytpunkt i min skuldsättning.
Vad menar du med klar brytpunkt?

Ville bara förtydliga det då personen med frågan skrev ”betalar till Telia” betalar man fortfarande till Telia har ju inte den skulden gått åt skogen ännu och ska betalas som vanligt.
Det är inte ens en skuld, det är det relevanta.
Om du betalar på ett lån till banken eller din granne enligt överenskommelse och det inte gått åt skogen så ingår det i skuldsaneringen ändå

Du väljer inte vilka lån som ska ingå. Alla lån du har vid tiden för ansökan ingår. Så även om du själv inte skulle ta upp den kommer det företag du har lån hos anmäla det till KFM om du får inledande. Vid inledande hamnar ditt namn i POIT som bevakas av alla företag o de du har skuld till kommer då anmäla in det.

Inte om man har utländska skulder som i mitt fall. Jag har skulder hos inkasso i Norge och då fick min handläggare skicka till dessa om att dom i sin tur ska skicka handlingar om mina skulder till kfm. En godkände inte min sanering utan motsatte sig och ville förlänga betalningsplanen till sju år men kfm sa nej.

Att du slutat låna, helst att det gått ett tag innan senaste lånet och ansökan skickas in.
I mitt fall var det inte bara sluta låna utan då jag fullt ut började jobba med att försöka lösa mina skulder genom att kontakta borgenärer, kontaktade KF för att få reda på hur saker går till mm mm.
Dock är ju datum för sista lånet det som syns klarast som en brytpunkt såklart.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp