Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är lika för mej. Jag får semesterdagstillägg utbetalt samma månad jag gå på semester vilket innebär som för mej nu fick jag dessa korvören nu m lönensom kom 27/7..då min semester va slut... Summan för semesterdagstillägget är 134 kr/semesterdag..före skatt...Iom att jag jobbar natt sp dras 2 semesterdaga/nattpass så på mina 7 nätter jag nu Jag förlorar flera tusen i rena pengar på att ha semester.
Jobbar också natt och förlorar väldigt mycket ob. Så för dom som jobbar vården blir det Inge extra klirr i kassan vid semester :'(

Jag har under min 5 års skuldsanering sparat 250 000, 2 betlaningsfria månader per år gör sjukt mycket!
Innan skuldsanering hade jag 1,5 mille i skulder pga spel , aldrig haft 250 000 på kontot tidigare, sjukt tacksam för skuldsanering.
Fick du spara så mycket och de kollade aldrig ditt konto, låter ju underbart bra början efter de 5 åren.

En fråga till oss med skuldsanering: när får man behålla skatteåterbäringen? Är det när man inte har skulder till stat och myndigheter?

Jag har inga skulder till ovan nämnda och fick 26.000 kr tillbaka i juni och fick behålla varje krona. Samma sak i juni 2021, då fick jag också 26.000 kr tillbaka och fick behålla dessa.

Har man amål och skatteåterbäring kommer mellan inledande och beslut så åker den till skulderna.

När blir ens egendom utmät? Är det redan när fakturor hamnar hos kfm eller vid eventuellt inledande av skuldering? Eller redan vid lönutmätning? Kommer jag hinna behålla bilen till januari nästa år med tanke på att jag har flera inkasso ärende redan och har inte betalat sedan förra månaden.

är olika så omöjligt att svara på, löneutmätning har inget med tillgångssökning att göra, så påverkar inte om dem kommer hem till dig eller inte.

Du jobbar ju verkligen på att göra rätt för dig. Och som du redan fått svar gällande påminnelse - du kan andas lugnt. Du har räknat ut vad du kan betala in och att du du behåller normalbeloppet, hyra och pengar till jobbpendling det är bra gjort och du gör det bra som handskas med det här så som du gör.

Tänker på dig! Hoppas att det ska lösa sig på ett bra sätt för dig. Och att du får en höst med lugn och ro och utan psykisk stress på maxnivå.

Kommer fråga snart igen hur det går för dig och ta hand om dig <3

Och tack för sin omtanke och lyckönskning om avslag på ansökan<3^^
Tack <3
Jag är inte alltjämt superbra på att läsa i den här tråden så skulle jag missa att du skrivit något någon gång är du alltid välkommen att skriva ett PM :)

Nu håller jag tummen för att bägge våras omprövningar efter semestern sker smärtfritt och snabbt.. :)

När blir ens egendom utmät? Är det redan när fakturor hamnar hos kfm eller vid eventuellt inledande av skuldering? Eller redan vid lönutmätning? Kommer jag hinna behålla bilen till januari nästa år med tanke på att jag har flera inkasso ärende redan och har inte betalat sedan förra månaden.
Eftersom det här är skuldsaneringstråden så antar jag frågan är relaterad till skuldsanering och då utmäts inga egendomar alls.

Ibland när jag läser här inne blir jag lite fundersam på om folk verkligen förstår vad skuldsanering innebär?
Det ska inte vara flott. Vi har dragit på oss skulderna själva, klart vi ska betala varenda korvöre vi kan.

OM jag får skuldsanering, kommer de troligen inte dra något alls från min lön. Jag tjänar precis på gränsen.
Det betyder att de två månader om året, när ni får behålla extra, får jag behålla noll kr mer än vanligt.

Hur löser jag det då?
Har en reskostnad på ca 1500:- i månaden, om jag åker kommunalt. Hade varit samma om jag hade haft bil, men den kostar ju även i försäkring, förslitning mm.
Ja nu har jag ingen bil längre. Det är 1,5 mil till mitt jobb. Ibland kan jag åka kommunalt, men nu under vår/sommar/Höst och när de går under vintern. Kommer jag helt enkelt cykla för att spara in på de pengarna för resekostnaden.

Det är ett av de sätt, som jag kommer kunna använda för att spara, till julklappar mm.
Jag har även barn, som behöver sitt såklart.
Får se till att försöka jobba extra ibland. För att tjäna in någon tusenlapp extra, till oväntade utgifter.

Trots det, ser jag skuldsanering som en befrielse. Som en hjälpande hand. Jag har inte råd att betala alla mina skulder.
Min livssituation är väldigt mycket värre, utan skuldsanering, än vad den blir med.

Ibland när jag läser här inne blir jag lite fundersam på om folk verkligen förstår vad skuldsanering innebär?
Det ska inte vara flott. Vi har dragit på oss skulderna själva, klart vi ska betala varenda korvöre vi kan.

OM jag får skuldsanering, kommer de troligen inte dra något alls från min lön. Jag tjänar precis på gränsen.
Det betyder att de två månader om året, när ni får behålla extra, får jag behålla noll kr mer än vanligt.

Hur löser jag det då?
Har en reskostnad på ca 1500:- i månaden, om jag åker kommunalt. Hade varit samma om jag hade haft bil, men den kostar ju även i försäkring, förslitning mm.
Ja nu har jag ingen bil längre. Det är 1,5 mil till mitt jobb. Ibland kan jag åka kommunalt, men nu under vår/sommar/Höst och när de går under vintern. Kommer jag helt enkelt cykla för att spara in på de pengarna för resekostnaden.

Det är ett av de sätt, som jag kommer kunna använda för att spara, till julklappar mm.
Jag har även barn, som behöver sitt såklart.
Får se till att försöka jobba extra ibland. För att tjäna in någon tusenlapp extra, till oväntade utgifter.

Trots det, ser jag skuldsanering som en befrielse. Som en hjälpande hand. Jag har inte råd att betala alla mina skulder.
Min livssituation är väldigt mycket värre, utan skuldsanering, än vad den blir med.
Du skriver ju emot dig själv.. I början av inlägget anser du att vi ska betala varenda korvöre vi kan men i slutet anser du att det är ok för dig att tjäna någon tusing extra då och då - utanför vad som betalas till skusan antar jag.
Hur ska du ha det?
Ja, i det här fallet - med tanke på hur du startade ditt inlägg, är det faktiskt svartvitt.

Du skriver ju emot dig själv.. I början av inlägget anser du att vi ska betala varenda korvöre vi kan men i slutet anser du att det är ok för dig att tjäna någon tusing extra då och då - utanför vad som betalas till skusan antar jag.
Hur ska du ha det?
Ja, i det här fallet - med tanke på hur du startade ditt inlägg, är det faktiskt svartvitt.
Kan förstå att du tolkar det så. Jag var nog otydlig.

Det jag menar är att en del verkar gnälla över hur lite de får behålla, trots att de får behålla hela lönen två ggr om året.

Ja ska jag ha några kr till sparande, lär jag se till att arbeta för det. Precis som alla andra kan göra, istället för att gnälla över att man "bara" får behålla hela lönen två ggr om året.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp