Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har du inledande eller laga kraft vunnen skuldsanering ska du ringa in till dem och informera om det då det där gäller utmätning på lön och/eller egendom och inte skuldsanering.

Laga kraft har ingenting med det att göra.

Det är det, och det är hon. Hade ett skuldberg på flera miljoner efter att hennes företag kursat när jag var ca 2 år gammal, dessa skulder levde hon med i omkring 20 år om jag minns rätt innan hon blev presenterad lösningen skuldsanering av kommunens skuldrådgivare..
Trots att vi blivit födda hand till mun hela vår uppväxt har vi sällan fått gå hungriga i säng.
Hon är vår klippa <3
Väldigt fint skrivet <3

Det är det, och det är hon. Hade ett skuldberg på flera miljoner efter att hennes företag kursat när jag var ca 2 år gammal, dessa skulder levde hon med i omkring 20 år om jag minns rätt innan hon blev presenterad lösningen skuldsanering av kommunens skuldrådgivare..
Trots att vi blivit födda hand till mun hela vår uppväxt har vi sällan fått gå hungriga i säng.
Hon är vår klippa <3
Åhh, fina ord. ❤️

Kanske inte ordagrant men då jag inte läst ordentligt om huruvida vederbörande hade inledande eller laga kraft vunnen sanering valde jag att vara övertydlig.
Inledande räcker, bara sånt som uppstått efter inledandet faller utanför.

Jag förstår ditt resonemang.
Nu verkar jag väl kanske hård men om du nu hellre lever på inga pengar förstår jag inte ditt inlägg om att det är så jobbigt att vara 2000 kort? Det finns lösningar om man vill. Socialtjänsten finns ju till för situationer där tex ungdomar som inte fått jobb ska kunna bidra till hemmets ekonomi. Visst, det kan innebära två månaders praktik som för mig men imo så var det värt varenda minut jag jobbade för minimilön (socbidrag) den sommaren för mamma slapp känna sig värdelös för att hon inte hade råd att föda mig så jag kunde gå hemma och pilla navelludd...
Nejdå. Du är inte hård. Har varit med om värre än det här.. :)
Fattar helt ditt resonemang. Jag skrev bara inlägget för att skriva av mig, viltet jag skrev. Inte för att få råd eller nåt sånt. Hade det här varit ett problem under längre tid hade hon fått gå till soc. Nu pratar vi om två månader mellan studier, varpå hon jobbar en av de månaderna. Hon åker utomlands om en månad. Ska hon fortfarande betala hemma då, när hon ska studera och betala sin egen hyra? Hon bor ju inte hos mig då, utan är bara skriven där.
Jag säger inget om FK's beslut överhuvudtaget, eller att min dotter räknas som vuxen. Jag fattar och förstår. Det som är dumt är att KFM räknat med att jag får bostadsbidrag och att min dotter kommer att bo hemma och ska kunna bidra till hushållet, vilket inte stämmer. Men vem tusan visste det när jag fick min skuldsanering :)

Fattar helt ditt resonemang. Jag skrev bara inlägget för att skriva av mig, viltet jag skrev. Inte för att få råd eller nåt sånt. Hade det här varit ett problem under längre tid hade hon fått gå till soc. Nu pratar vi om två månader mellan studier, varpå hon jobbar en av de månaderna. Hon åker utomlands om en månad. Ska hon fortfarande betala hemma då, när hon ska studera och betala sin egen hyra? Hon bor ju inte hos mig då, utan är bara skriven där.
Jag säger inget om FK's beslut överhuvudtaget, eller att min dotter räknas som vuxen. Jag fattar och förstår. Det som är dumt är att KFM räknat med att jag får bostadsbidrag och att min dotter kommer att bo hemma och ska kunna bidra till hushållet, vilket inte stämmer. Men vem tusan visste det när jag fick min skuldsanering :)
Att det räknas som att hon är hemmaboende hos dig trots att du har bevis på att hon arbetar utomlands tycker jag är skevt. Tyvärr fungerar ju de flesta myndigheter så. Allt är svart eller vitt..
Men som du skriver förstår man på ett vis varför också iomed alla folkbokföringsbrott som börjat nystas upp osv. Dock inget vi behöver diskutera i den här tråden.

Jag läste ditt inlägg lite noggrannare nu, missade tidigare att du skrivit att du bara ville skriva av dig så jag ber om ursäkt för missförståndet från min sida.

Kanske bättre att hon skriver sig någon annanstans ?

Kanske bättre att hon skriver sig någon annanstans ?
Ja jag funderar på det. Fram tills nu har det varit viktigt att hon är skriven hos mig pga skola och bostadsbidrag. Men nu känns det som om hon kan skriva sig nån annanstans från augusti. :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp