Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad berodde avslaget på??
Jag fick inledande i februari och godkände betalplanen i april. Har inte hört något mer. :/
Min sa att de skulle ta tre veckor så två veckor kvar! Men jag räknar inte med att ha en sådan tur! :rolleyes:

Min sa att de skulle ta tre veckor så två veckor kvar! Men jag räknar inte med att ha en sådan tur! :rolleyes:
Ah jaa, min sa i april när jag godkände betalplanen ”då skickar jag ut förslaget till alla borgenärer idag”. Men that’s it. Inget mer sen dess.
Är juni betalfritt även under inledande?

Nu har jag skickat in ansökan om skuldsanering för fjärde gången. har fått avslag tre gånger redan och har nu löneutmätning. Bara att vänta tre månader på svar igen....

Ah jaa, min sa i april när jag godkände betalplanen ”då skickar jag ut förslaget till alla borgenärer idag”. Men that’s it. Inget mer sen dess.
Japp

Jag fick inledande i slutet av januari och godkände betalningsplanen den 27 mars och har inte hört något från kfm sedan dess. Är det normalt att det ska ta så långt tid då handläggaren sa att det skulle ta cirka 1 månad innan jag har fått en slutgiltig besked.
Anledningen till att jag har bråttom är att jag kommer få tillbaka på skatt i början av maj och det hade ju varit trevligt om de inte hamnade hos kfm om jag ändå nu ska få skuldsanering. Det finns så att säga flera håll att fylla när man har levt med löneutmätning i flera år.
hjälper det om jag ringer handläggaren och fråga varför det har tagit sådan tid?

Jag fick inledande i slutet av januari och godkände betalningsplanen den 27 mars och har inte hört något från kfm sedan dess. Är det normalt att det ska ta så långt tid då handläggaren sa att det skulle ta cirka 1 månad innan jag har fått en slutgiltig besked.
Anledningen till att jag har bråttom är att jag kommer få tillbaka på skatt i början av maj och det hade ju varit trevligt om de inte hamnade hos kfm om jag ändå nu ska få skuldsanering. Det finns så att säga flera håll att fylla när man har levt med löneutmätning i flera år.
hjälper det om jag ringer handläggaren och fråga varför det har tagit sådan tid?
Skatten får du behålla om du har inledande och din handläggare har OKat de.
Står i brevet du får vid inledande att du ska spara skatten på ett konto och sen säger handläggaren om du får behålla den eller inte

Skatten får du behålla om du har inledande och din handläggare har OKat de.
Står i brevet du får vid inledande att du ska spara skatten på ett konto och sen säger handläggaren om du får behålla den eller inte
Det står inte i betalningsplanen att skatteåterbäring ska ingå i betalningsplanen. Inga övriga information om skatteåterbäring heller.

Ok min sa tre veckor! Varit nöjd med henne men givetvis gick hon på föräldrar ledigt nu :(
Ja det får du :)

Jag glömde bort två lån när jag sökte skuldsanering. Någon som vet om man kan komplettera? Mailat KF om detta men ör för otålig för svar.. lite panik.

Jag hade inledande och skulle få tillbaka på skatten förra året, ca 8000:-. Behöll det utan att fråga.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp