Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Skälighet är om du gjort allt för att minska dina skulder tex förhandlat med inkassobolag, jobbat så mycket du kan, flyttat till billigare bostad, slutat ta lån osv osv.
Inte begått ekonomiska brott, helst inte så mycket andra brott heller, även om det såklart går att få skadestånd bortsanerat även om man våldtagit småbarn

Den frågan är ogiltig
Skäligt är allt annat runtom, förutom om det faktiskt går att betala
Att inte kunna betala på hela livet är inte per automatik att man kan få skuldsanering.
Bra. då har du förstått rätt, dom bara hittar på och gissar och så blir det beslut.
Det har jag inte sagt någonstans mig veterligen. Jag är noga m att alla myndigheter har ett lagutrymme och eller interna rutiner man följer så att medborgarna har insyn i sina ärenden. Hur kan man överklaga ett beslut som bygger på vem man får som handläggare tex? Men det är bara min egen åsikt.

Det har jag inte sagt någonstans mig veterligen. Jag är noga m att alla myndigheter har ett lagutrymme och eller interna rutiner man följer så att medborgarna har insyn i sina ärenden. Hur kan man överklaga ett beslut som bygger på vem man får som handläggare tex? Men det är bara min egen åsikt.
Om du baserar en överklagan på att du anser att du har haft fel handläggare lär du inte röna någon större framgång.

Både jag och sambon har sanering, och vi börjar bli väldigt påverkade av de höjda priserna på allt… kläder, mat, bränsle, el osv.. det finns ju inga marginaler för detta och vi har bara sett starten på vad som kommer bli enorma ökningar i priser. Ja, bufferten, men den förväntas täcka så mycket annat. Är det tal om någon ytterligare höjning av förbehållsbelopp eller andra förändringar pga ökade generella levnadskostnader?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp