Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag fick i min första betalplan 295:- ”för sjukdom”, detta skulle täcka både frikort och högkostnadsskydd, dvs 2400:- + 1200:-, så det är nog det som Ny2018 tänker på.

Ja. Fel ord. Läkemedel är 200.

Det är tyvärr lite mer komplicerat i mitt fall, det är exfruns mor (som enligt mina läkare och psykologer är narcissist) som är källan till det mesta som gått åt pipan senaste åren, och min exfru är så rädd och beroende av sin mor att jag inte kan göra annat än ta avstånd från dom alla.

Av vilken anledning pratar läkarna och psykologerna med familj och släkt om hennes ev diagnoser?

Av vilken anledning pratar läkarna och psykologerna med familj och släkt om hennes ev diagnoser?
Det finns många år med dokumentation och journalanteckningar efter samtal med både mig och min exfru, och efter mitt senaste självmordsförsök när jag blev inlåst på en psyk-avdelning så tröttnade ena psykologen på att försöka skydda mig från vad min exfru sysslade med och sade rakt ut att både deras relation, och relationen mellan mig och exfrun är typexempel på vad som händer när en stark grandios narcissist moder får ensam vårdnad av en dotter (exfruns föräldrar skiljde sig när dottern var ung).
Självklart har inte exfruns moder någon diagnos, det är väldigt sällan dom får det eftersom dom själva inte söker vård, det är ju inget fel på dom…

Nej du får inte behålla för aktuella dagspriser gällande bränslet. Det räknas på 18:50kr/mil
Ok! Segt! Svårt att få ihop det gällande bränsle om de räknas på 18:50 men de kostar närmare 26 nu :(

Godkväll alla krigare där ute.

Ber om ursäkt att mitt inlägg kommer in i såna tunga inlägg som ovan .

Men jag har ett dilemma som jag inte får kläm på. (Eller om hjärnceller stängt av för ikväll.)

Men jag har skuldsanering sen drygt året tillbaka.

Har bara varit glad och tacksam för detta och inte tänkt så mycket på att dubbelkolla siffrorna.

Men nu ikväll satte jag mig med bibban av papper från skusan och gjorde en förbehållsuträkning på kronofogdens hemsida för löneutmätning.

Och jag får inte ihop det. Jag slår in samma siffror på allt från mitt beslut och det diffar 1706kr. Och då har jag även en buffert på 1200kr.

Vad kan jag ha missat?. Jag har för mig jag läst ngnstans om att resekostnaden inte stämmer då den ska drar på skatten. Men gör den så mycket verkligen?. Det ska bli ca 4k på deklarationen. Men det är ju utslaget på ett år?. Någon som har ngn tanke? Mvh

Ok! Segt! Svårt att få ihop det gällande bränsle om de räknas på 18:50 men de kostar närmare 26 nu :(
Tyvärr har ersättningen på 18:50 legat stilla väldigt länge.. i en intervju jag läste för många år sedan så förklarade någon politiker att det inte var aktuellt att höja den summan eftersom nyare bilar drar mindre bensin, så i takt med att bränslepriserna går upp så sjunker förbrukningen…. Jo.. men min 20 år gamla Volvo drar fortfarande lika mycket (troligen mera) som för 20 år sedan.. och allt slitage, däck, oljebyten etc är det många år sedan det blev pengar över till på dom där 18:50 :(

Godkväll alla krigare där ute.

Ber om ursäkt att mitt inlägg kommer in i såna tunga inlägg som ovan .

Men jag har ett dilemma som jag inte får kläm på. (Eller om hjärnceller stängt av för ikväll.)

Men jag har skuldsanering sen drygt året tillbaka.

Har bara varit glad och tacksam för detta och inte tänkt så mycket på att dubbelkolla siffrorna.

Men nu ikväll satte jag mig med bibban av papper från skusan och gjorde en förbehållsuträkning på kronofogdens hemsida för löneutmätning.

Och jag får inte ihop det. Jag slår in samma siffror på allt från mitt beslut och det diffar 1706kr. Och då har jag även en buffert på 1200kr.

Vad kan jag ha missat?. Jag har för mig jag läst ngnstans om att resekostnaden inte stämmer då den ska drar på skatten. Men gör den så mycket verkligen?. Det ska bli ca 4k på deklarationen. Men det är ju utslaget på ett år?. Någon som har ngn tanke? Mvh
Det görs en massa beräkningar som är väldigt dåligt specificerade har jag märkt, och trots att jag skickat in identiska siffror på mina två ansökningar (med 13 månaders mellanrum) så skiljde sig beloppet med nästan 2000:- per månad på vad jag skulle betala… så vill du ha mer info gällande just ditt ärende så är det tyvärr bara KF som kan svara på det,

Tyvärr har ersättningen på 18:50 legat stilla väldigt länge.. i en intervju jag läste för många år sedan så förklarade någon politiker att det inte var aktuellt att höja den summan eftersom nyare bilar drar mindre bensin, så i takt med att bränslepriserna går upp så sjunker förbrukningen…. Jo.. men min 20 år gamla Volvo drar fortfarande lika mycket (troligen mera) som för 20 år sedan.. och allt slitage, däck, oljebyten etc är det många år sedan det blev pengar över till på dom där 18:50 :(

ja! Helt sjukt! och de misstänker att de kommer öka till nästan 30kr litern! Min bil Volvo drar 0,7 på sommaren och lite mer på vintern med dubb däck på! Ja, det är så mycket annat på bilar som ska fixa och donas med :( önskar att jag inte var beroende av bil som jag är! Men får verkligen planera mina körningar men samtidigt vill man inte neka sina barn att kunna åka och leka med sina vänner!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp