Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur vet Kronofogden när en borgenär tagit emot en betalplan som den ska godkänna? Det är väl ett vanligt simpelt brev som skickas, så hur kan dom veta det så precis.
Kvittot skrivs på och skickas in. Delgivningstidpunkten blir antingen när Kvittot når kfm, eller det datum dom angett när dom skrev på. Alla skriver inte datum.

Kvittot skrivs på och skickas in. Delgivningstidpunkten blir antingen när Kvittot når kfm, eller det datum dom angett när dom skrev på. Alla skriver inte datum.
Verkar inte som vi menar/pratar om samma sak. Jo jag vet också att det skrivs på och skickas in, det är inte det jag menar. Jag menar ju att INGET VET när borgenären TAR EMOT brevet från KF. Därav att borgenären kan dra ut på det hela /bara skita i att skriva på och skicka in. Jag anser inte att när man tar emot ett brev, alltså när det dimper ner i brevinkastet, är detsamma som att skriva på brevet i fråga.

Senast ändrad:
Verkar inte som vi menar/pratar om samma sak. Jo jag vet också att det skrivs på och skickas in, det är inte det jag menar. Jag menar ju att INGET VET när borgenären TAR EMOT brevet från KF. Därav att borgenären kan dra ut på det hela /bara skita i att skriva på och skicka in. Jag anser inte att när man tar emot ett brev, alltså när det dimper ner i brevinkastet, är detsamma som att skriva på brevet i fråga.
Dom jobbar väl likadant som vi när vi får hem papper… drar ut på det så länge det går ;)

Ok, märkligt. För dom där 3 veckorna är väl från tiden dom mottagit betalplanen till dom skickat in och KF mottagit deras svar. Så egentligen är det ju omöjligt att säga 3 veckor för ingen vet ju postens tider heller. Så bör va rakare besked där kan jag tycka.
typ 4 veckor från datumet KF skickat ut.
Däremot skrev handläggaren 3 veckor till mig, därav att jag tycker att jag borde fått hört något iallafall . Kan ju skicka ett Maila eller ringa och säga att det dröjer några veckor till, är väl inte för mycket begärt
För mig var det heller inga tre veckor, 6-8 veckor sade min handläggare till mig så jag räknade med det dubbla, eller typ lade ner de egna förväntningarna helt egentligen vad gällde tiden. För min egen del stressar det mest och skapar onödig oro över något jag ändå inte kan påverka.

Detta som jag bifogar är intressant , jag jobbade extra nu under sommaren och tjänade 40.000 extra, gjorde en omprövning där en borgenär yttra sig och skrev såhär ”DÅ detta belopp överstiger vad som angetts i samband med beslut och i omprövning med ett betydande belopp anser xxx att en ny förbehållsberäkning bör göras och att betalningsplanen förlängs med de antal månader som ett större betalningsutrymme funnits” i min omprövnings ansökan skrev jag att jag kmr tjäna 7500 kr mer i fyra månader , visst de blir ju 30.000 då , och jag tjänade 40.000 räknas skillnaden som betydande belopp? samt är de inte så att man ska slå ut de på ett år? har haft min sanering i 8 månader och jobbat 4 mån extra. tips och råd och inputs gärna

Bilagor

• 3B3198DB-E186-47D5-B8C4-6BBA49A4C4DF.png
    3B3198DB-E186-47D5-B8C4-6BBA49A4C4DF.png
    456.7 KB · Visningar: 23
Detta som jag bifogar är intressant , jag jobbade extra nu under sommaren och tjänade 40.000 extra, gjorde en omprövning där en borgenär yttra sig och skrev såhär ”DÅ detta belopp överstiger vad som angetts i samband med beslut och i omprövning med ett betydande belopp anser xxx att en ny förbehållsberäkning bör göras och att betalningsplanen förlängs med de antal månader som ett större betalningsutrymme funnits” i min omprövnings ansökan skrev jag att jag kmr tjäna 7500 kr mer i fyra månader , visst de blir ju 30.000 då , och jag tjänade 40.000 räknas skillnaden som betydande belopp? samt är de inte så att man ska slå ut de på ett år? har haft min sanering i 8 månader och jobbat 4 mån extra. tips och råd och inputs gärna

Det var väl en ganska rimlig åsikt från borgenären men planen vet jag inte om den kan förlängas på din omprövning, då bör dom instämt i omprövningen också.

Aha… nu fattar jag ! Du gjorde en omprövning och den ansökan gick ut till dina borgenärer (som sig bör, så klart) och en av borgenärerna har nu svarat att dom tycker betalplanen skall förlängas…?!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp