Din make får betala på lånet under din skuldsanering även om lånet ingår. Han får liksom de andra borgenärerna utbetalt den delen av lånet som ingår i skuldsaneringen en gång om året.
Tack för att du tar dig tid att svara Lasseman!
Vet du på ett ungefär hur de räknar? Jag är helt dum på detta .. du skriver den del av lånet som inte betalas genom skuldsanering..hur funkar det? Känner mig dum men kan inget sånt![]()
Om det ingår i skuldsaneringen så får han väl samma del som de andra borgenärerna ?Han får inget utbetalt sålänge inte lånet är fullbetalt.
Om lånet ingår i skuldsaneringen.Varför ska maken få utbetalt..?
Läste någonstans att de samarbetar med intrum justitia och att även den som är medsökande hamnar hos de om jag skulle missbruka med att betala in till de i tid. De drar jo autogiro så fort lönen trillat in så ingen chans att det missas..åtminstone inte fram tills dess att jag kan ansöka om skuldsaneringDet lånet får en %andel av det du betalar in I skuldsaneringen. Resten får den andra betala
Nej nej… han är ju betalningsskyldig på lånet lika mycket som hen. Jag betalade fullt varje månad på vårt gemensamma. Sen fick dom utöver min betalning varje år summan från min mans sanering. När lånet blev fullbetalt så betalas pengarna ut en gång per år.Om det ingår i skuldsaneringen så får han väl samma del som de andra borgenärerna ?
Om lånet ingår i skuldsaneringen.
Om det ingår i skuldsaneringen så får han väl samma del som de andra borgenärerna ?
Tolkade som att lånet var hennes och att han var medlåntagare, gått i borgen för lånetJag förstår inte. Hur skulle han bli borgenär?