Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vet inte om det funkar så, då är det ju ett nytaget lån och det gillas ju inte av skuldsaneringen.

Din make får betala på lånet under din skuldsanering även om lånet ingår. Han får liksom de andra borgenärerna utbetalt den delen av lånet som ingår i skuldsaneringen en gång om året.

Varför ska maken få utbetalt..?

Tack för att du tar dig tid att svara Lasseman!
Vet du på ett ungefär hur de räknar? Jag är helt dum på detta .. du skriver den del av lånet som inte betalas genom skuldsanering..hur funkar det? Känner mig dum men kan inget sånt :(

Det lånet får en %andel av det du betalar in I skuldsaneringen. Resten får den andra betala

Det lånet får en %andel av det du betalar in I skuldsaneringen. Resten får den andra betala
Läste någonstans att de samarbetar med intrum justitia och att även den som är medsökande hamnar hos de om jag skulle missbruka med att betala in till de i tid. De drar jo autogiro så fort lönen trillat in så ingen chans att det missas..åtminstone inte fram tills dess att jag kan ansöka om skuldsanering

Jsg kommer att betala så mycket jag bara kan nu till alla instanser åtminstone på de stora lånen.

Om det ingår i skuldsaneringen så får han väl samma del som de andra borgenärerna ?
Nej nej… han är ju betalningsskyldig på lånet lika mycket som hen. Jag betalade fullt varje månad på vårt gemensamma. Sen fick dom utöver min betalning varje år summan från min mans sanering. När lånet blev fullbetalt så betalas pengarna ut en gång per år.

Om lånet ingår i skuldsaneringen.

Såg att någon föreslog att maken skulle ta ett nytt lån för att lösa lånet han är borgensman för. Det lånet får han betala själv.
Blir nystartlånet kvar får maken betala allt utom det lilla som skuldsaneringen ger.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp