Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Poängen var att det är betydligt svårare att få jobb med prickar och ett högt skuldsaldo.

Oavsett vad så känns det som att man måste varit djupt skuldsatt i många många år med bra inkomst (minst 5000-1000+ över existensminimum och hyrs ) så att man kan ha rejäl utmätning för att man ska ha en chans till sanering. Känns som att andelen utan detta som blir beviljad sanering är låg. Men det är en gissning och uppfattning från min sida som kan vara fel.
Ja, rätt många här nu som har sagt att det inte behöver vara så.
I så fall skulle ju de flesta här inte kunna få ett/byta jobb?
Typ ”alla” här har både skulder och anmärkningar och borde isf ha varit mer eller mindre körda allihopa. Många har ju berättat hur det var för dem, kan kanske vara bra att ta till sig lite av det?
Att du har en belastning må så vara, men tror inte det ska spela så stor roll om du skulle passa bra för en tjänst, möjligtvis att arbetsgivaren är öppen och frågar hur det kommer sig och sen är det inget mer med det. Tror det är bra att vidga sina vyer vart problemet egentligen ligger.

Senast ändrad:
Ja, rätt många här nu som har sagt att det inte behöver vara så.
I så fall skulle ju de flesta här inte kunna få ett/byta jobb?
Typ ”alla” här har både skulder och anmärkningar och borde isf ha varit mer eller mindre körda allihopa. Många har ju berättat hur det var för dem, kan kanske vara bra att ta till sig lite av det?
Att du har en belastning må så vara, men tror inte det ska spela så stor roll om du skulle passa bra för en tjänst, möjligtvis att arbetsgivaren är öppen och frågar hur det kommer sig och sen är det inget mer med det. Tror det är bra att vidga sina vyer vart problemet egentligen ligger.

Har sökt MÅNGA typer av jobb och jag kommer iaf inte vidare. Glad för andras skull att dom gjort det. Säger inget om det.

Har sökt MÅNGA typer av jobb och jag kommer iaf inte vidare. Glad för andras skull att dom gjort det. Säger inget om det.
Kollat upp Arbetsförmedlingens program Stöd & Matchning? Då blir du ju berättigad aktivitetsersättning från Försäkringskassan och får vägledning både inför jobb och ev studier.

Och min poäng är att jag inte ser hur det kan vara realistiskt möjligt inom jobb som tex vården, tidningsutdelare, telefonförsäljare, servitris osv

Servitris har kassa ansvar och kontroll görs av HR.
Googlingar av kandidater görs i princip alltid.
Sökt tidningsutdelare, lokalvårdare, personlig assistent, serviceboende, hotell med mera. Telefonförsäljare har jag dock inte sökt mängder av jobb inom.

Kollat upp Arbetsförmedlingens program Stöd & Matchning? Då blir du ju berättigad aktivitetsersättning från Försäkringskassan och får vägledning både inför jobb och ev studier.

Ja, studerar upp betyg nu för grundläggande behörighet. Har dock inget aktivitets stöd etc. Hoppas kunna komma in på nån utbildning och få bättre chans till ett stabilare jobb.

Antar att det jag egentligen hoppats på var att kunna få sanering och börja studera och sen få jobb och avbetala på saneringsplan i 3 år iaf. Med tanke på det vissa sagt här inne om hur lätt ni verkar fått jobb eller har jobb där arbetsgivaren inte lägger sig i prickar och skulder så känner jag mig väldigt fundersam och chanslös. Får avvakta och se vad som händer helt enkelt.

Senast ändrad:
Jag förstår vad du menar men jag har inte ens körkort eller råd med de billigaste vardagskläderns längre eller glasögon. Får inte soc pga sambons inkomst och det är nära att relationen tar slut till sambon pga hur ansträngnt saker varit.

Familj och vänner har tröttnat på att jag aldrig får ett jobb och konstant är i obestånd. ingen kan låna ut eller hjälpa ekonomiskt. Dom har väl inte gett upp sista % eftersom dom vet att när jag väl har jobb, så jobbar jag som tusan.

Försöker hitta nån utbildning jag vill gå och som jag kommer in på där jag har en chans till jobb.
Jag har inte läst vad orsaken till din skuldsättning är men det är bara du själv och i mitt fall jag själv som skapat situationen och bara vi själva som kan förändra den.
Det är bra att ingen kan hjälpa dig eller låna dig pengar för i slutändan förvärrar det bara situationen.
Du får fortsätta söka jobb för någon gång bör du få ett jobb.

Jag har inte läst vad orsaken till din skuldsättning är men det är bara du själv och i mitt fall jag själv som skapat situationen och bara vi själva som kan förändra den.
Det är bra att ingen kan hjälpa dig eller låna dig pengar för i slutändan förvärrar det bara situationen.
Du får fortsätta söka jobb för någon gång bör du få ett jobb.

Jag vill inte låna pengar utan vill ju givetvis ha ett jobb igen. Men skuldsanering och utbildning och jobb hade blivit bäst i längden. Får som sagt se vad som händer. Jag har inte massa vänner och familj så jag hamnar på gatan om jag inte får sanering i princip. Så håller tummarna iaf för det.

Jag vill inte låna pengar utan vill ju givetvis ha ett jobb igen. Men skuldsanering och utbildning och jobb hade blivit bäst i längden. Får som sagt se vad som händer.
Vad är orsaken till din skuldsättning och har du ingen inkomst/ersättning ?

Vad är orsaken till din skuldsättning och har du ingen inkomst/ersättning ?

Jag har ingen inkomst eller ersättning just nu. Haft csn stötvis. Arbetsglapp i perioder och jobb med låg lön samt lån som eskalerat som gjort att det blivit omöjligt att komma ikapp trots inkomster i perioder.

Som sagt får se vad som händer. Har kämpat I många år med detta. Borde sökt sanering långt tidigare.

Jag har ingen inkomst eller ersättning just nu. Haft csn stötvis. Arbetsglapp i perioder och jobb med låg lön samt lån som eskalerat som gjort att det blivit omöjligt att komma ikapp trots inkomster i perioder.

Som sagt får se vad som händer. Har kämpat I många år med detta. Borde sökt sanering långt tidigare.
Som jag ser det finns det inget som hindrar dig från att studera av vad som framkommit här i alla fall. Då får du inkomst i form av CSN och kronofogden ser nog positivt på att man försöker lösa sin sits genom studier om man inte kan få något jobb inom det man redan har erfarenhet av. Man kan inte bara finna sig i en sits med noll inkomst och inte försöka göra något åt det. Det finns mängder av studier som leder till jobb även om man är medelålders. Att bara avvakta och hoppas att man ska få skuldsanering utan att göra något åt sin sits är nog inte en så smart idé. I all välmening.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp