Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är inte frivilligt för brottsoffren som också finns med i domarna. En annan aspekt är att det finns bostadsadresser till de åtalade som snabbt kan vara inaktuella, kan också orsaka skada för dem som flyttar in efteråt.

Precis, det är verkligen fel på så många plan.

Det är inte frivilligt för brottsoffren som också finns med i domarna. En annan aspekt är att det finns bostadsadresser till de åtalade som snabbt kan vara inaktuella, kan också orsaka skada för dem som flyttar in efteråt.
I vissa fall skrev jag och syftar då på att man bestrider skulder för att vinna tid etc...

Dom har nog bara sökt på mitt namn för att se vart jag bor i förhållande till arbetsplatsen. Där syns den röda varningstriangeln och klickar man vidare blir den gul och står tvistemål. Dom med garderar sig ju för att slippa stölder och missbruk. Därför är dom selektiva och väljer givetvis någon som ser normal ut även på papper.

Sen besitter ju HR verktyg där dom nuförtiden kan se en hel del. Så att inga kontroller görs var kanske förr men nuförtiden kollar de flesta.

Men allvarligt talat, varför skulle dom kolla upp vart du bor? Hur långt du har till jobbet är väl ganska oväsentligt? Det kan ju annars vara så enkelt att det finns andra med mer erfarenhet som sökt samma jobb och fått det.

Men allvarligt talat, varför skulle dom kolla upp vart du bor? Hur långt du har till jobbet är väl ganska oväsentligt? Det kan ju annars vara så enkelt att det finns andra med mer erfarenhet som sökt samma jobb och fått det.
Är det jobb med jour kollar dom upp restid.

Är det jobb med jour kollar dom upp restid.
Beror nog på vad för slags jour... Är det inom tex. VS spelar restid mindre roll då huvudsaken är att nån gubbe (eller gumma) är påväg.
Inom räddbingstjänst och dylikt kan jag dock förstå nödvändigheten men oftast är ju dessa stationerade när de har jour, även kallat nattjobb...
Så det är sällan riktig jour har nåt att göra med restid

Beror nog på vad för slags jour... Är det inom tex. VS spelar restid mindre roll då huvudsaken är att nån gubbe (eller gumma) är påväg.
Inom räddbingstjänst och dylikt kan jag dock förstå nödvändigheten men oftast är ju dessa stationerade när de har jour, även kallat nattjobb...
Så det är sällan riktig jour har nåt att göra med restid

Jag syftade dessutom på vårdjobb där det inte är det vanligaste med jour om du inte är läkare då förstås.

Poängen var att det är betydligt svårare att få jobb med prickar och ett högt skuldsaldo.

Oavsett vad så känns det som att man måste varit djupt skuldsatt i många många år med bra inkomst (minst 5000-1000+ över existensminimum och hyrs ) så att man kan ha rejäl utmätning för att man ska ha en chans till sanering. Känns som att andelen utan detta som blir beviljad sanering är låg. Men det är en gissning och uppfattning från min sida som kan vara fel.

Poängen var att det är betydligt svårare att få jobb med prickar och ett högt skuldsaldo.

Oavsett vad så känns det som att man måste varit djupt skuldsatt i många många år med bra inkomst (minst 5000-1000+ över existensminimum och hyrs ) så att man kan ha rejäl utmätning för att man ska ha en chans till sanering. Känns som att andelen utan detta som blir beviljad sanering är låg. Men det är en gissning och uppfattning från min sida som kan vara fel.

Har du inte a-kassa? Försörjningsstöd?

Och min poäng är att jag inte ser hur det kan vara realistiskt möjligt inom jobb som tex vården, tidningsutdelare, telefonförsäljare, servitris osv

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp