Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Får du inte det inräknat i förbehållsbeloppet? Isf känns det konstigt att du kan få räkna av det en gång till?

Frugan får tillbaka på skatten nu om två veckor (12.000 kr) och jag får 4.300 kr i juni. Ingen av dessa summor nämns i uträkningen i dokumenten som kom i brevlådan här i veckan. Inte heller stod det något om vilka skulder som ingår i en ev. sanering.

Frugan får tillbaka på skatten nu om två veckor (12.000 kr) och jag får 4.300 kr i juni. Ingen av dessa summor nämns i uträkningen i dokumenten som kom i brevlådan här i veckan. Inte heller stod det något om vilka skulder som ingår i en ev. sanering.
Men resor brukar räknas in för den som har löneutmätning/sanering

Din frus skatteåterbäring har ju ingenting med din skuldsanering att göra.

Hon kan alltså få 50 tusen i skatteåterbäring och förbehållsbeloppet ändras inte?:eek:
Vid skuldsanering ändras inte förbehållsbeloppet pga enstaka månaders ändring av inkomst utan endast om det blir en bestående/varaktig ökning eller minskning av betalutrymmet. Så är man sjuk i två veckor och får ut mindre än vanligt ska man fortsätta betala enligt plan och likaså om man jobbar över under en månad och får mer i lön. Det hänger inte på enstaka belopp under enstaka månader.

Men resor brukar räknas in för den som har löneutmätning/sanering

Kfm har räknat fel på både min lön och mina resor.

De har räknat på 22 efter skatt och jag får ut 29 efter skatt. Resor har dom räknat 4300 kr i månaden men min dieselkostnad är 5000-5500 kr i månaden.

Min fru har dom tagit ett snitt på 7500 kr i månaden efter skatt när hon får ut 5000-6000 kr i månaden efter skatt mellan januari-juni och oktober-december. Juli, augusti och september får hon ut 10-12.000 efter skatt.

Såg förresten att en anmärkning är registrerad på mig nu (Bisnode: Skuldsanering 2021-03-19). Det är inte ristat i sten ännu om jag får skuldsanering eftersom jag har inledande nu.

Senast ändrad:

De har räknat på 22 efter skatt och jag får ut 29 efter skatt. Resor har dom räknat 4300 kr i månaden men min dieselkostnad är 5000-5500 kr i månaden.

Min fru har dom tagit ett snitt på 7500 kr i månaden efter skatt när hon får ut 5000-6000 kr i månaden efter skatt mellan januari-juni och oktober-december. Juli, augusti och september får hon ut 10-12.000 efter skatt.

Såg förresten att en anmärkning är registrerad på mig nu (Bisnode: Skuldsanering 2021-03-19). Det är inte ristat i sten ännu om jag får skuldsanering eftersom jag har inledande nu.
Då får du rätta till det som inte stämmer.

Hur långt är det till jobbet?
Vad ska snittet vara?

Senast ändrad:
Åter en fråga kring skatteåterbäringen. Om jag får skuldsanering (har inledande nu) så kommer jag att de kommande fem åren i juni varje år få tillbaka mellan 25-30k på skatten pga avdrag för resor till och från arbete (har 86 km enkel väg till jobbet). Får jag behålla dessa pengar i juni eftersom juni är en betalningsfri månad?
Får du behålla extra för resor till och från jobbet ?
Jag tänker att du får tillbaka en större summa pengar från skatteåterbäringen för resor till och från jobbet och samtidigt får behålla extra varje månad då blir det dubbelersättning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp